خبرهای داغ:
سئوال تعدادی از نمایندگان مجلس از وزیر ارتباطات:

چرا در ایجاد شبکه ملی اطلاعات تعلل می شود؟

چرا علیرغم قولی که در ابتدا برنامه رأی اعتماد به مجلس و کمیسیون فرهنگی در خصوص راه اندازی شبکه ملی اطلاعات دارید، هنوز این موضوع بسیار مهم عملی نشده و تعلل آشکار می شود؟
کد خبر: ۸۹۹۰۴۷۲
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در متن سئوال مشترک حجت الاسلام عبادی نماینده مردم فهیم بیرجند، درمیان و خوسف و 6 نفر از نمایندگان مجلس خطاب به وزیر ارتباطات آمده است: دلیل عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، عدم حمایت از شبکه هاي اجتماعي بومی و همچنین تشویق برای راه اندازی فضای کسب و کار در شبکه های بیگانه چیست؟

 

متن سئوال به شرح زیر می باشد:

 

1 - چرا علیرغم قولی که در ابتدا برنامه رأی اعتماد به مجلس و کمیسیون فرهنگی در خصوص راه اندازی شبکه ملی اطلاعات  دارید، هنوز این موضوع بسیار مهم عملی نشده و تعلل آشکار می شود؟

 

2 - قرار بود شبکه های اجتماعی بومی مورد حمایت قرار گیرد و زمینه را برای توسعه حداقل چهار شبکه داخلی آماده نمائید، چرا اقدام مشخصی انجام ندادید و در نهایت در جریانات اخیر مجبور شدید توپ را به میدان مجموعه‌های امنیتی بیاندازید.

 

3 - چرا توسعه کسب و کار در فضای مجازی و اینترنت خارجی را جزو افتخارات خودتان می‌دانید، در حالیکه صاحبان و مدیران این شبکه ها کوچکترین پایبندی و اعتقاد به رعایت قوانین و هنجارها و ارزش‌های داخلی کشور ما ندارند و علنا هم مخالفت می‌نمایند.

آیا وابسته سازی اقتصاد کشور و کسب و کار به شبکه های خارجی، جز این است که می‌خواهید این شبکه ها طوری از نظر اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی نهادینه شوند که فردا جلوگیری از فعالیت آنها عملا ناممکن شود؟

 

4-ضرر و زیان ناشی از کسب و کارهایی که به اعتماد وجود و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تشیل شده را چه کسی باید پرداخت کند؟

 

5-چرا در جریانات اخیر همزمان اختلال گسترده ای در خدمات بانکداری الکترونیکی و دستگاه های کارت خوان گوشی همراه پیش آمد؟ چرا تدبیر نکرده بودید؟

ارسال نظرات
پر بیننده ها