خبرهای داغ:
حجت الاسلام عبادی:

لزوم انتخاب مدیران شایسته در استان/رواج انتخاب مدیران بر اساس رفاقت و باندبازی در کشور

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه گاهی مسئولان دولتی بر اساس شایستگی ها انتخاب نمی شوند گفت: غالبا در کشور ما رایج است که انتخاب مدیران بر اساس رفاقت ها و باندبازی ها انجام شده است و اینجا کار مردم گره می خورد.
کد خبر: ۸۹۹۰۶۶۱
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ضمن تاکید به انتخاب مدیران متعهد، شایسته و دلسوز برای دستگاه های اجرایی استان اظهارداشت: در اصل، هدف از انتخاب مدیر انجام کار برای مردم است و هرکس که بتواند کار مردم را به نحو بهتری انجام دهد باید انتخاب شود.

وی عنوان کرد: ملاک و معیار انتخاب فرد اصلح برای مدیریت در مجموعه ای بر بومی بودن یا غیر بومی بودن نیست بلکه در شرایط مساوی از لحاظ همه شاخصه های مدیریت، ارجعیت با فرد بومی است.

وی با تاکید به انتخاب مدیری شایسته برای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به استاندار توصیه کرد: با توجه به مشکلات پیش روی مردم در استان فردی اصلح و آشنا به مسائل که برای حل مشکلات مردم دغدغه داشته باشد را برای این مجموعه انتخاب کنند.

عبادی با تاکید بر اینکه مدیر شایسته و دلسوز کسی است که اجازه ندهد کار مردم روی زمین بماند افزود: در انتخاب مدیران هرکس امین‌تر، توانمند‌تر و قوی‌تر باشد اولی‌تر است و معیار انتخاب مدیران باید بر اساس عقل و شرع باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی مسئولان دولتی بر اساس شایستگی ها انتخاب نمی شوند خاطرنشان کرد: غالبا در کشور ما رایج است که انتخاب مدیران بر اساس رفاقت ها و باندبازی ها انجام شده است و در اینجاست که کار مردم گره می خورد.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بومی بودن یکی از امتیازات مدیر خوب است اما نمی توان گفت هرکس بومی است بهتر است گفت: همچنین هرکسی که از استانی دیگر بیاید وقتی ضعیف و ناکارآمد باشد باعث شکایت مردم می شود.

وی ادامه داد:  هر وقت نیروی خوبی در داخل استان داریم بهتر است از آن بهره ببریم.

عبادی بیان داشت: انتصاب مدیران بحث های اجرایی است که برای دستگاه های دولتی توسط استاندار انجام می شود و از وزارتخانه نیز نظراتی می دهند.

وی اضافه کرد:  در صورتیکه از نمایندگان خواسته شود در این خصوص به استاندار مشورت می دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها