نبود دستگاه دیالیز در شهرستان دیر موجب شده است تا بیماران کلیوی این شهرستان برای پیگیری مسائل درمانی خود با رفت و آمد به شهرستان‌های همجوار با مشکلات زیادی نیز رو به رو شوند.
کد خبر: ۸۹۹۱۰۲۷
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، گاهی اوقات بیماران کلیوی نیاز به استفاده از دستگاه دیالیز دارند تا با استفاده از آن، خون بیمار وارد دستگاه شده و سموم و آب اضافی موجود در بدن بیمار که دفع نمی شود با این دستگاه تصفیه شده و دوباره وارد بدن بیمار شود.

بیماران دیالیزی در هفته، یک تا سه بار نیاز به انجام این کار دارند که در هر بار لازم است بیمار سه تا چهار ساعت زیر دستگاه بخوابد تا خونش تصفیه شود.

جاتوت یکی از بیماران دیالیزی شهرستان دیر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مطاف 24 گفت: مشکل اصلی ما بیماران دیالیزی نبود دستگاه دیالیز در شهرستان دیر است و باید به شهرستان همجوار برویم که گاهی هم به دلیل نبود تخت با مشکلات بسیاری رو به رو می شویم.

وی گفت: چرا مسئولین به فکر بیماران دیالیزی این شهرستان نیستند و یکی از این دستگاه ها را در شهرستان دیر مستقر نمی کنند تا افراد مبتلا به این بیماری مجبور به طی  مسافت طولانی نباشند؟

جاتوت افزود: نبود دستگاه دیالیز در شهرستان برای این گونه افراد بیمار مهمترین دغدغه است و مسئولان شهرستانی و استانی نسبت به تجهیز شهرستان به این دستگاه و کمک به افراد بیمار اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هزینه درمان و دارو نیز یکی دیگر از مشکلات این افراد است که توان پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و خرید دارو را ندارند و به مشکلات زیادی برمی‌خورند.

انتهای خبر./

ارسال نظرات
پر بیننده ها