خبرهای داغ:
مدیر مرکز نشر هاجر:

دانشنامه ۲۹ جلدی شعر مهدوی در پنجمین نمایشگاه کتاب دین عرضه می‌شود

مدیر مرکز نشر هاجر با بیان اینکه دانشنامه شعر مهدوی در ۲۹ جلد از آثاری است که مرکز نشر هاجر با تخفیف ۲۰ درصدی در پنجمین نمایشگاه کتاب دین ارائه می‌کند، گفت: دانشنامه شعر مهدوی بازتاب دهنده بخشی از ادبیات پربار شیعی در طول تاریخ شعر فارسی است و در این مجموعه اشعاری که در مدح و منقبت حضرت مهدی (عج) و نیز موضوعات مربوط به مهدویت سروده شده‌اند آمده است.
کد خبر: ۸۹۹۲۲۵۸
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
دانشنامه ۲۹ جلدی شعر مهدوی در پنجمین نمایشگاه کتاب دین عرضه می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد شایان‌فر اظهار کرد: از سال ۱۳۸۳ که مجوز مرکز نشر هاجر اخذ شده است، این انتشارات به صورت مستمر در نمایشگاه‌های کتاب شرکت داشته است و امسال نیز در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین حضوری فعال داریم.

وی هدف مرکز نشر هاجر را افزون بر عرضه کتاب ها‌ی این انتشارات، معرفی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برخی از دستاورد‌ها و توانایی‌های این نهاد دانست و افزود: مرکز نشر هاجر در سال ۹۵، ۳۰ عنوان کتاب چاپ اول، منتشر و همراه با ۷۶ عنوان کتاب چاپ مجدد، روانه بازار نشر کرده است، همچنین تازه‌های نشر این انتشارات در سال ۱۳۹۶، ۴۵ عنوان است که در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

شایانفر با بیان اینکه دانشنامه شعر مهدوی در ۲۹ جلد از آثاری است که مرکز نشر هاجر با تخفیف ۲۰ درصدی در پنجمین نمایشگاه کتاب دین ارائه می‌کند، خاطرنشان کرد: دانشنامه شعر مهدوی بازتاب دهنده بخشی از ادبیات پربار شیعی در طول تاریخ شعر فارسی است و در این مجموعه اشعاری که در مدح و منقبت حضرت مهدی (عج) و نیز موضوعات مربوط به مهدویت سروده شده‌اند، آمده است.

وی ادامه داد: گزینش و گردآوری اشعار مهدوی محصول بررسی ۵۳۰۰ دیوان، ۶۵۳۰ مجموعه شعر و ۳۱۲ تذکره و زندگینامه است که برخی از نسخه‌های استفاده شده، خطی و منحصربه فرد هستند.

مدیر مرکز نشر هاجر عنوان کرد: برای جمع‌آوری اشعار از منابع کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مجلس شورای اسلامی، کتابخانه آیت‌الله مرعشی و مسجد جمکران استفاده شده است، بنابراین سروده‌های مرتبطی که در سایت‌ها و یا وبلاگ‌ها درج شده‌اند در دانشنامۀ شعر مهدوی قرار نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه نمایه «اوصاف حضرت مهدی (عج) در ستایش‌های شاعران ادیان و فرق» در حوزه ادبیات آیینی‌کاری کم‌نظیر، بلکه بی نظیر است، گفت: در این بخش سعی شده است تمام واژگان، عبارات و ترکیباتی که شاعران در سروده‌های خود به واسطۀ آن‌ها حضرت مهدی (عج) را وصف کرده‌اند، جمع‌آوری شود.

شایان‌فر در بخش دیگر از سخنانش، کتاب «مهربان‌ترین مادر» و موسوعه «الامام المنتظر (عج)» را از دیگر آثار جدید نشر هاجر دانست و افزود: کتاب «مهربان‌ترین مادر»، نوشته محمد صادق موسوی گرمارودی است و او در این اثر به زندگی حضرت زهرا سلام الله علی‌ها می‌پردازد.
ارسال نظرات