خبرهای داغ:
امام جمعه قم مطرح کرد

ضرورت تقویت فرهنگ‌سازی برای اجرای مقررات ملی ساختمان

امام جمعه قم گفت: در راستای اجرای مسائلی همانند مقررات ملی ساختمان، فرهنگ سازی در بین عموم مردم اجتناب ناپذیر است و مردم را باید به اهمیت و فلسفه این گونه قوانین آشنا کرد.
کد خبر: ۸۹۹۳۸۰۱
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
ضرورت تقویت فرهنگ‌سازی برای اجرای مقررات ملی ساختمان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با تبریک فرا رسیدن روز مهندس اظهار کرد: این نامگذاری‌ها بهانه است تا در این روز از تلاش‌ها و خدمات مهندسان در عرصه‌های مختلف عمران و آبادانی کشور قدردانی شود و عملکرد‌ها نیز مورد ارزیابی قرار گیرد و نقاط قوت تقویت و نواقص احتمالی نیز برطرف شود.

وی با اشاره به تدوین قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در ۲۰ سال قبل گفت: این قانون از جمله اقدامات خوبی بود که پس از انقلاب اسلامی در مجلس به تصویب رسید و در حقیقت این یک جزئی از کل بحث مردم سالاری دینی است که در نهایت حفظ منافع عمومی در اولویت است.

امام جمعه قم با اشاره به وضعیت جامعه در زمان قبل از انقلاب اسلامی گفت: نظام طاغوت، عرصه را برای ظهور و بروز استعداد‌ها و توانمندی‌های ملت و جوانان بسته بود و فساد در کشور ریشه کرده بود که انقلاب اسلامی توانست همه این چالش‌ها را از میان بردارد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: مردم ایران گام بزرگی در راستای استقلال کشور برداشتند و امروز نوبت مسؤولان است که در خدمت به ملت بزرگ ایران همه تلاش خود را به کار ببندند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم پایبندی به قانون در همه عرصه‌ها بیان کرد: نباید گریز از قانون و فرار کردن از مقررات را شهامت تفسیر کرد و همگان باید تن به قانون دهند چرا که بی قانونی برای هر جامعه‌ای خطرناک است.

امام جمعه قم در خصوص قوانین مربوط به ساخت و ساز تصریح کرد: در راستای اجرای مسائلی همانند مقررات ملی ساختمان، فرهنگ سازی در بین عموم مردم اجتناب ناپذیر است و مردم را باید به اهمیت و فلسفه این گونه قوانین آشنا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به داستانی از پیامبر اسلام بیان کرد: پیامبر اکرم روزی در تشییع و تدفین یکی از افراد حضور یافته بود و خودشان وارد قبر شدند و لحد را روی قبر چیدند و این کار را با دقت انجام دادند و به دیگران سفارش کردند مسلمان وقتی کاری را انجام می‌دهند باید با دقت و محکم انجام دهد که این داستان درس‌های فراوانی با خود به همراه دارد.

آیت الله سعیدی افزود: پیامبر اکرم قبر شخصی که از دنیا رفته است را با دلسوزی مستحکم کرد و این ماجرا به ما این پیام را می‌دهد که حتی اگر شخص بهره بردار زنده نباشد و توان دفاع از خود نداشته باشد باید با احساس مسؤولیت و دلسوزی کارش را انجام داد.

وی تاکید کرد: امروز در عرصه ساخت و ساز باید تعهد را در کنار تخصص ملاک قرار داد و افراد با صلاحیت، کاردان و مسؤولیت پذیر باید وارد صحنه شوند تا در صورت بروز زلزله احتمالی کمترین میزان خسارت را داشته باشیم.
ارسال نظرات