خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مطرح کرد

وجود ۱۳ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال ۹۵ در کشور ۲۰ درصد و در استان ۱۳ درصد بود، هم اکنون ۱۳ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در استان قم داریم.
کد خبر: ۸۹۹۴۶۷۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
وجود ۱۳ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مصطفی کاویانی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به وضعیت اجرای طرح مشاغل خانگی در استان قم اظهار کرد: تاکنون هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات این طرح به سیستم بانکی ابلاغ و دو میلیارد و ۳۰۰ تومان نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: هر هفته روز‌های یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه گزارشی از اجرای طرح مشاغل خانگی به استانداری قم ارائه می‌دهیم، طی یک ماه اخیر جهشی را در اجرای این طرح در استان شاهد بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: سهمیه استان برای طرح اشتغال پایدار روستایی ۲۰۲ میلیارد تومان است که تاکنون ۷۱ میلیارد تومان برای اجران آن ابلاغ و در نهایت ۲۶ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

کاویانی با اشاره به اجرای طرح کارورزی در استان قم اظهار کرد: با وجود تبلیغات گسترده در صدا و سیما، اما فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان از این طرح همچون بقیه نقاط کشور استقبال نکردند.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری جوانان در کشور از ۲۶ درصد در سال ۹۴ به ۲۹ درصد در سال ۹۵ رسید، نرخ بیکاری جوانان استان قم نیز در سال ۹۴، ۲۲ درصد بود که در سال ۹۵ به ۲۵ درصد رسید، نرخ بیکاری در جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال بیشتر از سنین دیگر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال ۹۵ در کشور ۲۰ درصد و در استان قم ۱۳ درصد بود، هم اکنون ۱۳ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در استان داریم.

کاویانی با اشاره به شرایط طرح کارورزی اظهار کرد: براساس این طرح واحد‌های پذیرنده می‌توانند حداکثر به میزان یک سوم کارگران خودشان، کارورز بگیرند، دولت نیرو‌های کارورز را بیمه مسؤولیت می‌کند و به آن‌ها کمک هزینه تا حداکثر ۳۵۰ هزار تومان در ماه پرداخت خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت زمان اجرای طرح‌های محیط کار واقعی و کارورزی را دو سال در نظر گرفته است، این طرح‌ها جزوی از طرح جامع اشتغال فراگیر هستند.
ارسال نظرات