خبرهای داغ:
صبح امروز صورت گرفت:

برگزاری جلسه تشکیل کمیته استانی مجمع استانداران کشور

جلسه تشکیل کمیته استانی مجمع استانداران کشور در استان گلستان صبح امروز با حضور مهندس نجار ، معاون وزیر کشور ، سید مناف هاشمی ؛ استاندار گلستان ، برخی استانداران استان های کشور و مقامات ارشد و مدیران کل استانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۸۹۵
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، سید مناف هاشمی ؛ استاندار گلستان صبح امروز در جلسه تشکیل کمیته استانی مجمع استانداران کشور در ضمن خیرمقدم به مهندس نجار معاون وزیر کشور و سایر استانداران حاضر و اعضای مجمع گفت : استان گلستان با قدمتی ۷ هزار ساله استانی غنی است و اقلیم کوچکی از تمام اقلیم های موجود در کشور را در این استان شاهد هستیم و این باعث افتخار من است که فرصت خدمتگذاری به این مردم را پیدا کرده ام .

هاشمی گفت : علی رغم وجود حجم عظیمی از منابع ، متاسفانه استان گلستان یکی از استان های محروم کشور قلمداد می شود و ما در حوزه اشتغال و حجم افراد بیکار در شرایط مطلوبی قرار نداریم ، در برخی حوزه ها در رده های میانی کشور هستیم و باید برای رسیدن به شرایط مطلوب تلاش کنیم .

استاندار گلستان افزود : تاکنون توانسته ایم به صورت رسمی و در سایت وزارتخانه ۱۹/۲۰۰ تعهد شغلی ایجاد کنیم و و در طول چهار ماه گذشته نیز که بنده توفیق مسئولیت در این استان را پیدا کرده ام ، ۴۵ میلیارد ارائه تسهیلات در گذشته به ۶۵۰ میلیارد رسیده است و بالغ بر ۱۷ هزار نفر بیمه شده جدید در استان داریم .

وی ادامه داد : مجوز های روی زمین مانده بزرگی همچون آشوراده در استان داریم که باید در جهت رفع موانع پیشبرد آن همت کنیم ، در حوزه گردشگری نیز احداث تله کابین در علی آباد و گنبد را پیگیری خواهیم کرد . 

هاشمی در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه کشاورزی تصریح کرد : در حوزه کشاورزی به خصوص تولید گندم توانمندی قابل توجهی داریم و ۱/۲ میلیون تن تولید گندم در دوره برداشت قبل داشته ایم .

در ادامه برنامه مهندس نجار ؛ معاون وزیر کشور ضمن تاکید بر ظرفیت های استان گفت : در کنار غنای فرهنگی بسیار بالا ، استان گلستان دارای ظرفیت های بالا در حوزه منابع طبیعی است و امیدواریم آهنگ توسعه و پیشرفت در این استان سرعت بیشتری به خود بگیرد .

نجار در ادامه ضمن تشریح ماهیت مجمع استانداران کشور افزود : مجمع استانداران سراسر کشور یک بستر بسیار مناسب با ظرفیت بالایی است که می تواند تجارب خوب استانداران را به اعضا که همه استانداران سراسر کشور در بعد از تاریخ انقلاب اسلامی هستند منتقل کند .

معاون وزیر کشور با اشاره به این ظرفیت های قابل توجه اظهار کرد: گلستان ،قطب امنیت غذایی کشور تلقی میشود چراکه ۱/۲ میلیون تن گندم تولیدی حجم کمی نیست و در حوزه خودکفایی تولید گندم کشور ، گلستان نقش به سزایی ایفا کرده است و ما امیدواریم این استان سرسبز بتواند در جهت پیشرفت کشور گام های موفقیت آمیز بردارد.

در انتهای جلسه نیز مهندس شهرام کوسه غراوی، نماینده منتخب شرق استان گلستان ‎اظهار کرد : گلستان توانمندی قابل توجه و ظرفیت های بخصوصی در حوزه کشاورزی ، صنعتی و گردشگری دارد و ما باید نقاط ضعف ها و تهدید ها را به مسئولین اجرایی امور منتقل کنیم. 

غراوی در انتها گفت : ما در حوزه جذب سرمایه گذار در استان عقب هستیم و سهم استان ما از صندوق توسعه ملی کم است . استانی که بهترین کیفیت با آن حجم تولید را در حوزه گندم دارد حقش بیشتر این حرف هاست و  حق کشاورز ما این نیست که پول محصولش را ۸ ماه بعد از برداشت بگیرد یا در صورت خسارت به محصول بیمه شده اش نتواند از بیمه پولی دریافت کند .

انتهای پیام / 

ارسال نظرات
پر بیننده ها