خبرهای داغ:
امام جمعه موقت گرگان:

نیکوکاری در نزد خداوند افضل است

حجت الاسلام و المسلمین لیوانی ، امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه رسیدگی به افراد نیازمند باعث می شود تا مورد مشمول خداوند قرار بگیریم، گفت: کارهایی که نفعش به دیگران برسد نزد خداوند افضل است.
کد خبر: ۸۹۹۵۰۹۷
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدقاسم لیوانی، امام جمعه گرگان، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان گرگان روز وفات حضرت ام البنین را روز تکریم مادران شهدا عنوان کرد و گفت: ایشان در سال 64 هجری قمری وفات کردند که به همین مناسبت این روز را روز مادران شهدا نامیدند.

وی با اشاره به جایگاه بلند شهدا، افزود: شهدا حق بزرگی بر گردن جامعه دارند چرا که در زمان خطر هیچ کس حاضر نیست جان خود را فدا کند اما عده‌ای خاص این کار را انجام می دهند.

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به نقش خانواده های شهدا، اظهار داشت: ما باید بدانیم که در پی شهادت افراد نقش خانواده ها بی تاثیر نبوده و با گذشت خود اجازه دادند تا فرزندان و همسران آنها به میدان روند تا ارزش ها و مقدسات حفظ شود.

وی تصریح کرد: اکنون همه باید قدر این خانواده ها را بدانیم و اجازه ندهیم کسی نسبت به آنان بی ‌حرمتی کند.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه)، گفت: در حال حاضر خدمات‌رسانی های خوبی از سوی این نهاد چه در داخل و چه در خارج از کشور صورت می گیرد.

وی افزود: در جامعه کنونی افراد نیازمند وجود دارند که باید به آن رسیدگی شود، برای اینکه نیازمندی در جامعه اسلامی نداشته باشیم می طلبد تا همه ارگانها وارد شوند و دست به دست هم دهند تا مشکلات برطرف شود.

وی با بیان اینکه روز درختکاری را در پیش داریم، اظهار داشت: طی روزها و ماه های گذشته در برخی از استان‌های کشور شاهد ریزگردها بودیم که باعث تعطیلی مدارس شد که با به وجود آمدن این شرایط باید نسبت به درختکاری توجه ویژه‌ ای صورت گیرد.

حجت الاسلام لیوانی با اشاره به اینکه روندی که در گلستان در پیش است اگر ادامه پیدا کند استان هم مانند مناطق خشک خواهد شد، گفت: اکنون 90 درصد آب‌های زیرزمینی صرف کشاورزی به خصوص شالی‌کاری می‌شود که باید الگوی مصرف درست داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جامعه افرادی وجود دارند که نیازمند هستند و باید مورد توجه قرار گیرند، افزود: طبق روایات وارد شده افرادی که تمکن مالی دارند نسبت به تهیدستان توجه داشتند باشند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه رسیدگی به افراد نیازمند باعث می شود تا مورد مشمول خداوند قرار بگیریم، اظهارداشت: کارهایی که نفعش به دیگران برسد نزد خداوند افضل است.

وی تصریح کرد: برطرف کردن نیاز یک مومن مانند این است که 9 هزار سال خداوند را عبادت کنید و این کار در نزد خداوند متعال دارای ارج و قرب است.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها