خبرهای داغ:
با سخنراني آيت‌الله حسيني بوشهري

چهارمین انتخابات هیأت مدیره انجمن حدیث حوزه در قم برگزار می‌شود

دبیر انجمن علمی حدیث حوزه از برگزاری پنجمین مجمع عمومی و چهارمین انتخابات هیأت مدیره انجمن حدیث با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری ۱۶ در روز اسفند امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۵۶۹۶
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۱
چهارمین انتخابات هیأت مدیره انجمن حدیث حوزه در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام علی توحیدی‌نژاد با اشاره به تشکیل انجمن حدیث حوزه در سال ۹۰ اظهار کرد: این انجمن برای ترویج و تبیین علوم و معارف حدیث تشکیل شده و با استفاده از اساتید و عالمان متخصص حدیث نشست، همایش، کلاس، کارگاه و کرسی نقد و آزاد اندیشی را برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن تعمیق و توسعه مباحث تخصصی در زمینه حدیث، تقویت روحیه پرسشگری، ارتقای شأن و منزلت علمی و معنوی پژوهشگران و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها در حوزه حدیث و شناسایی استعداد‌ها و و ذخایر حدیثی حوزه را در دستور کار دارد.

دبیر انجمن علمی حدیث حوزه با اشاره به فعالیت‌های آموزشی انجمن حدیث حوزه گفت: کلاس‌های حدیث‌خوانی در سطح حوزه علمیه با همکاری مرکز تخصصی حدیث و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار می‌شود. از دیگر امور آموزشی می‌توان به برگزاری کارگاه‌های تربیت مدرس حدیث‌خوانی و تربیت مربی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، آموزش روش تدریس و فهم روانشناختی در قرآن و حدیث اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون انجمن حدیث حوزه ۴۰ نشست علمی برگزار کرده است گفت: پایه‌گذاری و گسترش علوم حدیث از سوی اهل بیت (ع) و علمای شیعه، مسئله‌یابی تحقیق در علوم و معارف حدیث و روایات مهدویت در کتاب الکافی از جمله نشست‌های علمی برگزار شده است.

توحیدی‌نژاد از برگزاری پنجمین مجمع عمومی و چهارمین انتخابات هیأت مدیره انجمن حدیث حوزه در روز ۱۶ اسفند امسال خبر داد و افزود: آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه قم و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در این مراسم به ایراد سخنرانی می‌پردازد و همچنین از نرم‌افزار معجم موضوعی کتب اربعه رونمایی می‌شود.

پنجمین مجمع عمومی و چهارمین انتخابات هیأت مدیره انجمن حدیث حوزه ۱۶ اسفند امسال ساعت ۱۹ در سالن همایش انجمن‌های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری، کوچه دو، فرعی اول سمت چپ برگزار می‌شود.
ارسال نظرات