خبرهای داغ:
امام جمعه گنبدکاووس:

استان گلستان رتبه نخست اختلاف طبقاتی در کشور را دارد

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس رتبه نخست اختلاف طبقاتی در کشور را دارند، گفت: کاهش ضریب جینی در استان گلستان ضروری است.
کد خبر: ۸۹۹۶۲۱۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان و به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محمود ترابی شامگاه یک‌شنبه در مراسم تجلیل از خیرین و نیکوکاران انجمن حمایت از زندانیان شهرستان گنبدکاووس که در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن به میلاد حضرت زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام مادر و روز زن، اظهار کرد: این روز فرخنده و مبارک برای همه ما باید تذکر دهنده روحیه دفاع از ولایت و مسیر حق در تمامی زندگی‌مان باشد.

وی با بیان اینکه خداوند هیچ تکلیفی را بالاتر از وسع و توان انسان قرار نداده است، افزود: امروز ما هم توقع بیش از توان افراد نداریم و معتقدیم برخی از افراد هستند در جامعه که می‌توانند به همنوعان خود کمک کرده و دست یک خانواده را بگیرند اما این کار را نمی‌کنند.

امام جمعه گنبدکاووس با تقدیر از خیرین و نیکوکاران این شهرستان به پاس حضور همیشگی در صحنه کمک به نیازمندان، خاطرنشان کرد: در همین یکی دو سال اخیر که بنده در خدمت مردم گنبدکاووس بوده‌ام شاهدم که بالغ بر چندین میلیارد تومان کمک از سوی مردم عزیز این شهرستان برای کارهای خیر اهدا شده است که کاروان و موکب اربعین و همین مراسم پیاده‌روی نشاط و سلامتی از نمونه‌های بارز آن است.

ترابی با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه پیش نیامده است که در گنبدکاووس شهرستان نیازمند کمک مردمی باشد و مردم در صف نخست کمک به شهرستان نباشند، ادامه داد: مردم شهرستان گنبدکاووس همواره پیشگام کمک به نیازمندان بوده‌اند و انشاالله خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه فرد بخیل از سه نعمت به دور است، تصریح کرد: فرد بخیل از خداوند متعال، بهشت و از مردم دور خواهد بود، تصریح کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند که اگر می‌خواهید نزد خدا عزیز باشید تقوا پیشه کنید و اگر می‌خواهید در نزد مردم عزیز و سربلند باشید بخشندگی را در دستور کار خود قرار دهید.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه استان گلستان و گنبدکاووس رتبه نخست ضریب جینی و یا همان اختلاف طبقاتی را در سطح کشور دارند، اضافه کرد: باید با تلاش بیشتر و ارائه کمک‌های هدفمند بیشتر به افراد نیازمند این ضریب جینی را کاهش داده و شرایط زندگی مردم را بهبود ببخشیم.

ترابی با تاکید بر اینکه ما با نیازمندانی طرف هستیم که بلند نیستند نامه بنویسند و مطالبه کنند و از طرفی تقدیر و تشکر را هم نمی‌توانند انجام دهند، افزود: کار نیکوکاران و خیرین در این شرایط هم سخت‌تر و هم با ثواب و عزت بیشتری خواهد.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال از همه آنانکه نعمت و امکاناتی را به آنها داده است انتظار دارد، خاطرنشان کرد: جمله بسیار زیبا و پرمفهومی که همواره باید به آن اندیشید این است که «کریمان از اطعام لذت می‌برند و لعیمان از طعام».

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها