خبرهای داغ:
مدیر حوزه های علمیه استان :

تحصیل ۱۶۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه استان گلستان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان گفت: حدود یک‌هزار ۶۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه و حوزه علمیه در سطح استان گلستان مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۸۹۹۶۲۱۸
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت الاسلام ایوب وردانی در مراسم معارفه موسس جدید حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: حدود یک‌هزار 600 طلبه در 13 مدرسه و حوزه علمیه در سطح استان مشغول به تحصیل هستند و این مدارس و حوزه‌های علمیه در سطح, 2،3،4 بوده و به تازگی نیز مدرسه سطح 4 در شهرستان کلاله افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: در طول دوران تصدی آقای جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور, حوزه‌ها از لحاظ کمی و کیفی توسعه یافتند و اکنون بیش از 450 مدرسه و واحدهای آموزشی در سطح خواهران در کشور وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گلستان تصریح کرد: وظایغ روحانیت, هدایت مردم در همه مراحل تلخ و شیردن زندگی است و ما باید در همه شرایط, با مردم همراه و همگام باشیم.

حجت الاسلام وردانی تاکید کرد: دوره جدید مدیریت کشوری با حجت الاسلام بهجت‌پور است و اولویت وی, پرداختن به مباحث محتوایی, علمی و توانمندی علمی در سطح حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور است زیرا در حوزه کمی حوزه ها رشد و توسعه خوبی داشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان گلستان یادآور شد: باید تلاش شود تا خروجی ما از حوزه‌های علمیه خواهران منطبق با نیازهای روز جامعه باشد و کرامت حوزه و روحانیت حفظ شده و حوزه‌ها به استقلال برسند.

حجت الاسلام وردانی گفت: حوزه‌های علمیه شاید بنا به استفاده از سلایق بعضی از افراد دچار آسیب شده اما ما باید کرامت حوزه را حفظ کرده و در مسیر وظایف خود, حوزه ها انقلابی بمانند و در دفاع از نظام جمهوری اسلامی به روز باشند.

وی اظهار کرد: این حوزه یکی از حوزه های فعال در سطح استان است و امید داریم در جهت توسعه و پیشرفت بیش از پیش موفق باشند و باید دانست که حوزه از خود هیئت امنا, طلاب, خانواده‌های آنها آغاز می‌شود و این مجموعه باید فراتر رفته و به عرصه جامعه کشانده شود.

احمد میرحسینی, نماینده هیئت امنا حوزه علمیه الزهرا( س)  شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: در این حوزه 10 استاد خواهر, 7 نفر کادر اداری خانم و یک نفر کادر اداری آقا و قریب به 100 نفر طلبه دارد و 28 فارغ التحصیل گذشته این حوزه, در سطوح بالاتر مشغول تحصیل بوده و یک. نفر نیز فارغ التحصیل دکترا دارد.

وی افزود: این حوزه در سال 80-79 توسط مرحوم حجت‌الاسلام سبحانی, امام جمعه وقت تاسیس شد و امروز علی اصغر ابراهیمی‌فر, فرزند مرحوم شیخ علی اکبر ابراهیمی‌فر, موسس حوزه علمیه برادران شهرستان گنبدکاووس, به عنوان موسس جدید معارفه شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها