خبرهای داغ:
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

تبیین ویژگی‌های شخصیتی رهبر انقلاب به عنوان الگو به جامعه

یکی از مراجع تقلید گفت: باید تلاش و فعالیت در مسیری باشد که نمونه‌های الگویی از وجود رهبری را دریافت کنیم و عمل، رفتار، گفتار و... ایشان را الگو قرار دهیم و کیفیت رهبری، مردم‌داری و جامعه‌داری را از ایشان بیاموزیم.
کد خبر: ۸۹۹۶۴۶۴
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
تبیین ویژگی‌های شخصیتی رهبر انقلاب به عنوان الگو به جامعه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای مؤسسه لوح و قلم اظهار کرد: شخصیت هر انسانی بستگی به آثار وجودی دارد و همیشه آثار وجودی فرد در مقایسه با گفتار‌های دیگران بیشتر معرف او است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن گفت: خداوند در قرآن بیان کرده که بندگان شاکر کم هستند کسانی که به صورت گفتاری شاکر هستند و شکر عملی دارند بهتر می‌توانند به پیشبرد برنامه‌ها کمک کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عمل بهتر از گفتار انسان را معرفی می‌کند خاطرنشان کرد: واقعیت این است که همیشه وجود شخصیتی رهبر را بالاتر از مباحثی می‌دانیم که در کتاب‌ها و گفتار‌ها گفته می‌شود.

وی عنوان کرد: باید تلاش و فعالیت در مسیری باشد که نمونه‌های الگویی از وجود رهبری را دریافت کنیم و عمل، رفتار، گفتار و... ایشان را الگو قرار دهیم و کیفیت رهبری، مردم‌داری و جامعه‌داری را از ایشان بیاموزیم.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: اداره کردن کشوری که فرقه‌ها و دسته‌ها حضور دارند شوخی نیست و هر کسی نمی‌تواند این امر را انجام دهد. ممکن است عده‌ای ادعا داشته باشند، ولی در مقام عمل اینگونه نیست بنابراین لازم است از وجود رهبر معظم انقلاب الگو گرفته شود.

وی با بیان اینکه بهترین معرف وجود حضرت آقا را عمل خودشان می‌دانم گفت: همانگونه که ائمه اطهار (ع) می‌فرمایند که معرف هر انسانی تنها با گفتار نباشد بلکه وجود هر انسانی را عمل او نشان می‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند در هر پدیده‌ای زوجیت را قرار داده است گفت: زوجیت معنای توحیدی و آفرینندگی دارد که خداوند همه موجودات را از جفت تشکیل داده است. لوح و قلم از جمله مواردی است که خداوند زوج قرار داده و فردای قیامت برای اعمال انسان شهادت می‌دهد.

در ابتدای این دیدار مباحثی در زمینه موسوعه ۱۵ جلدی دیدگاه‌ها و مطالبات حوزوی رهبر معظم انقلاب ارائه شد که نزدیک به ۱۰ سال برای پژوهش و تدوین زمان صرف شده است.

این دیدگاه‌ها برای تصمیم‌سازان امور را تسهیل و از حرکات و رفتار‌های انحرافی جلوگیری می‌کند.
ارسال نظرات