خبرهای داغ:
امام جمعه انبارالوم آق قلا :

آمریکا به دنبال تغییر برجام به نفع خود است

امام جمعه انبارالوم آق قلا گفت : آمریکا و متحدانش بدنیال اصلاح و تغییر برجام ، متناسب با خواسته های غیر قانونی و نامشروع خود هستند.
کد خبر: ۸۹۹۶۷۳۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت الاسلام شیخی،امام جمعه انبارالوم آق قلا در گفتگو با خبرنگار ما گفت : مردان نسبت به بانوان تواناتر و قدرتمندتر هستند. لذا بانوان باید در زندگی به مردان تکیه نمایند. اما برتری در امور دینی و معنوی به تقوای افراد بستگی دارد و هر کس ادب و اخلاق بهتری داشته و تقوایش بیشتر باشد ، برتر است. مفسر بزگ قرآن ف مرحوم طباطبائی در خصوص برتری بعضی از مردان نسبت به بعضی از زنان گفته است: در طبیعت و جسم بعضی از مردان ، نیروی عقل و اندیشه قوی تر است ، و این نیرو در زنان ملایمتر و ظریف تر است.

وی افزود : مرد بخاطر نیرو و توان بدنی در بعضی موارد برتر است ، و امکان دارد از نظر اقتصادی و اخلاق و ... تقوا و فضیلت نیز برتر باشد. جنس زن و خلقت بانوان بر اساس عواطف و لطافت می باشد ؛ لذا خداوند وظیفهء بزرگ کردن و تربیت فرزندان را بر عهدهء مادران نهاده است.

امام جمعه انبارالوم آق قلا ادامه داد : در زندگی مشترک ، مرد انفاقهائی بر همسرش دارد ، که ممکن است بیشتر این انفاقها مالی باشد. یکی از این انفاقها ، مهریه است. ولی اسلام تأکید نموده است که مهریه باید آسان تر گرفته شود و مقدار آن نیز کم باشد. انفاق دیگر مردان بر بانوان ، نقهء زن می باشد. نفقه ، پرداخت هزینهء ضروریات و حوائج زندگی مثل خوراک و پوشاک و مسکن میباشد که مرد باید کار کند و زحمت بکشد و این نیازها را مهیّا نماید. زیرا این وظیفهء او می باشد که خداوند بر عهدهء او نهاده است. حتّی هزینهء لوازم آرایش زن را باید مرد بپردازد ، تا زن خودش را برای همسر و مرد زندگی خود بیاراید.

حجت الاسلام شیخی تصریح کرد : با توجه به آیهء الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ مشاهده می گردد که اموراتی مثل تنظیم روابط اجتماعی ، مسائل مدیریتی ، صمیمت با افراد و مواضع سیاسی خانواده را خداوند بر عهده مرد نهاده است. بر همین اساس یکی از نکاتی مرد و زن باید رعایت کنند ، احترام به یکدیگر می باشد. این احترام ، باید در جمع و در خلوت ، در نزد بیگانه و در حضور فرزندان باید رعایت گردد. احترام متقابل باعث می شود که فرزندان نیز یاد بگیرند و نسبت به پدر و مادر و دیگران بی احترامی نکنند. اگر پدر و مادر به یکدیگر بی احترامی کنند ، ناخواسته به فرزندان آموزش داده اند که به والدین بی احترامی نمایند.

وی افزود :به تمام خانواده ها توصیه می کنم که در خصوص ثبت نام فرزندان خویش در حوزه های علمیه اقدام نموده و در این باره ساعی و کوشا باشند.به آنها تأکید می کنم که در خصوص انفاق و کمک به نیازمندان و فقراء کوتاهی نکنند و تا حدّ امکان به نیازمندان کمک و مساعدت نمایند.

امام جمعه انبارالوم آق قلا در پایان خاطر نشان کرد : آمریکا و متحدانش بدنیال اصلاح و تغییر برجام ، متناسب با خواسته های غیر قانونی و نامشروع خود هستند. لذا اصرار دارند که ایران برد موشکهایش را کم نماید. همچنین در خصوص وقایع و جنایات بیگانگان در سطح منطقه بی تفاوت باشد. لذا از مسئولین انتظار داریم که نسبت به این موضوعات حساس باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها