خبرهای داغ:
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

حضور بیش از ۱۱ هزار خواهر طلبه در دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته شاهد رشد کمی و کیفی زیادی در جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران بودیم، گفت: ۱۱ هزار و ۵۴۹ نفر در دوزادهمین دوره جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران شرکت کرده‌اند که از ۹۰ نفر از برگزیدگان این جشنواره تقدیر خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۵۵۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
حضور بیش از ۱۱ هزار خواهر طلبه در دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری در نشست خبری دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران پنجشنبه ۱۷ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود اظهار کرد: خوشبختانه امسال نیز مانند سال‌های گذشته شاهد رشد کمی و کیفی زیادی در این جشنواره بوده‌ایم و تاکنون ۱۱ هزار و ۵۴۹ نفر در این جشنواره قرآنی شرکت کرده‌اند که از ۹۰ نفر از برگزیدگان این جشنواره تقدیر خواهد شد.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: محور‌های اصلی دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران دو موضوع سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی است.
اسکندری با اشاره به اینکه مقالات شرکت کننده در دوازدهمین دوره این جشنواره نسبت به دوره قبل رشد بیش از ۱۴۰ درصدی داشته است، بیان کرد: در دوره گذشته جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران ۱۶۶ و در دوازدهمین دوره این جشنواره ۳۷۷ مقاله شرکت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه همواره تلاش ما بر تقویت و ارتقای محتوای و کیفیت مقالات خواهران طلبه بوده است خاطرنشان کرد: این حجم از تدوین مقاله نشان‌دهنده این است که طلاب توانایی لازم را در زمینه علمی کسب کرده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی کتاب‌های ارسال شده به دوازدهمین جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در یازدهمین دوره این جشنواره تنها ۱۱ کتاب به این جشنواره ارسال شد در حالی که در این جشنواره ۳۳ کتاب ارسال شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری اظهار کرد: در زمینه شعر، داستان و قطعه‌های ادبی ۱۸۵ اثر در دوره گذشته شرکت کردند که این تعداد با حدود ۸۰ درصد رشد در این دوره به ۲۸۸ اثر رسیده است.

وی با اشاره به استقبال بیشتر خواهران طلبه در زمینه مطالعه کتب تفسیری نسبت به یازدهمین دوره جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران، بیان کرد: در زمینه تفسیر ترتیبی که با محوریت تفسیر نمونه بود، هزار و ۲۹۷ نفر شرکت کردند؛ در حالی که در دوره قبلی این جشنواره ۸۰۶ نفر در این زمنیه شرکت کرده بودند.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به رشد ۱۲ درصدی شرکت کنندگان در زمینه تفسیر موضوعی قرآن، گفت: در تفسیر، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه در سال گذشته ۸۴۱ و در این دوره، هزار و ۲۵۷ نفر شرکت کرده‌اند که حدود ۵۰ درصد رشد داشته‌ایم؛ همچنین ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در زمینه قرائت، روخوانی و تجوید قرآن شرکت کرده‌اند که تعداد آن‌ها در سال گذشته ۵ هزار و ۲۰۰ نفر بود.

وی با بیان اینکه هدف ما از برگزاری جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران تقویت فرهنگ قرآنی و انس بیشتر خواهران طلبه با قرآن است، اظهار کرد: یکی از آثار انس با قرآن تربیت نفوس است؛ چراکه ارتباط با قرآن موجب تاثیرپذیری از آن و جلای قلب و رشد فکری، اخلاقی و معنوی انسان می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: مهمترین موضوعی که در رابطه با خواهران طلبه پیگیری می‌کنیم، رشد اخلاقی و تهذیبی و توسعه درک مفاهیم قرآنی در میان آن‌هاست؛ زیرا هنگامی که خواهران طلبه بر موضوعات قرآنی تسلط داشته باشند، زمینه رشد و تعالی قرآنی جامعه نیز فراهم می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران برای گسترش تعالیم قرآنی برنامه‌هایی وسیع‌تر از جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌کند، گفت: طرح زمزمه‌های قرآنی با حضور بیش از ۸ هزار نفر از طلاب خواهر یکی از برنامه‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه رشد و تعالی مفاهیم قرآنی است.
وی ادامه داد: در ماه رمضان امسال نیز نهضت قرآنی را تشکیل دادیم که منجر به برگزاری بیش از ۵۵ هزار جلسه قرآنی در سراسر کشور شد که بسیاری از آن‌ها تا کنون نیز برقرار است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران به تشریح برنامه‌های قرآنی سال آینده حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و گفت: برای سال آینده مسئله سیر مطالعاتی قرآنی را برای طلاب حوزه‌های علمیه خواهران برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران و فعالیت بیش از ۴۳ هزار خواهر مبلغه، تصمیم گرفتیم که بحث حفظ قرآن بانوان و مادران جامعه را در دستور کار خود قرار دهیم؛ چراکه مانوس شدن مادران و بانوان جامعه با قرآن، سبک زندگی خانواده‌ها نیز تحت تاثیر آموزه‌های قرآنی قرار می‌گیرد.

اسکندری خاطرنشان کرد: نکته دیگری که در حوزه‌های علمیه خواهران بسیار به آن توجه داشتیم، حفظ آیات کاربردی است که در سبک زندگی مردم موثر است؛ بر این اساس خواهران طلبه می‌توانند با استفاده از این آیات بهره‌های تبلیغی خوبی ببرند.
ارسال نظرات