خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنوری:

برخی نقاب رنگی‌ها به بهانه دفاع از مردم به جان ارزش‌ها افتاده‌اند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نقش روحانیت در جنگ جدید بسیار سخت‌تر و مهم‌تر از جنگ دیروز است، گفت: دیروز خطوط جنگ به خوبی مشخص بوده، اما امروزه افراد با چهره‌های گریم‌کرده و نقاب‌های رنگارنگ به بهانه دفاع از مردم به جان ارزش‌ها و اصول افتاده‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۷۷۰۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
برخی نقاب رنگی‌ها به بهانه دفاع از مردم به جان ارزش‌ها افتاده‌اند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در پنجمین یادواره شهدای ۱۳۸ شهید روحانی استان کرمان که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس اظهار کرد: اگر بخواهیم نقش شهدای روحانی را در هشت سال دفاع مقدس را به خوبی ترسیم کنیم باید به بیش از ۷۰ مورد برجسته از بسترها، عرصه‌ها و موارد جانفشانی این افراد اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و برخی از شخصیت‌های روحانی در کنار ایشان نقش‌های کلان دفاع مقدس را به خود اختصاص داده بودند، اضافه کرد: پشتیبانی از جبهه‌های دفاع مقدس یکی دیگر از محور‌هایی است که روحانیون در این عرصه نقش خود را ایفا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس با استفاده از تریبون‌های مختلف مردم را به سمت جبهه‌های حق علیه باطل تشویق می‌کرد، هر چند بخش قابل توجهی از روحانیون نیز خود در میدان مبارزه حضور داشتند



*روحانیون بار سنگینی از مسؤولیت‌های جنگ را بر دوش داشتند

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از مسؤولیت‌های دفاع مقدس به روحانیت سپرده شده بود، تصریح کرد: این افراد بار سنگینی از بار‌های مسؤولیتی جنگ را بر دوش داشتند و در جایگاه‌های مختلف از جمله فرماندهی قرارگاه‌های بزرگ، تیپ، گروهان و دسته نقش‌آفرینی می‌کردند.

ذوالنوری با اشاره به اینکه روحانیون در لباس رزم و روحانیت در دفاع مقدس ایفای نقش می‌کردند، گفت: روحانیت در دفاع مقدس نیز فعالیت‌های تبلیغی را به شیوه مطلوب دنبال می‌کرد، نمایندگان برخی از مراجع، بیوت بزرگان حوزه و علما سنگر‌های خط مقدم جنگ را همانند حسینیه‌ها و تکیه‌ها به محل تبیین احکام مورد نیاز رزمندگان، ارائه مشاوره‌های مختلف، تبیین جایگاه جهاد و شهادت، تقویت مقاومت رزمندگان و تعمیق بنیه رزمی افراد تبدیل می‌کردند.

وی از حضور ۴۰ امام جمعه شهید در دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: روحانیون برجسته و تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس به صورت مستمر در جبهه‌ها حضور داشتند یا در داخل کشور به دنبال پشتیبانی از جبهه‌ها بودند.



*وظیفه تبلیغ فراموش نشود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه روحانی نشستن بر منبر خطابه و عمل در حوزه تبلیغ دین است، گفت: فعالیت در حوزه‌های مختلف نباید سبب فراموش کردن تبلیغ آموزه‌های دینی به‌عنوان رسالت اصلی روحانیون شود.

وی یادآور شد: بسیاری از شهدای گمنام دفاع مقدس از طلاب رزمنده‌ای هستند که در پرونده‌های بنیاد شهید و سنگ قبر آن‌ها نشانی از طلبه بودن آن‌ها نیست، این افراد مخلص طلبه بودن خود را مطرح نمی‌کردند تا بتوانند آسان‌تر در عملیات‌های نظامی حضور یابند.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس فرماندهان شهید بسیاری داشته‌ایم، عنوان کرد: در دفاع مقدس فرماندهان به صورت مستمر در خط مقدم حضور داشتند به همین علت آمار جانفشانی آن‌ها بالا بود.

وی از نقش‌آفرینی ویژه برخی از روحانیون در عملیات‌های مهم دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: در برخی از عملیات‌های دفاع مقدس با تکیه بر معنویت روحانیت و طلاب توانسته‌ایم به پیروزی و موفقیت برسیم.

ذوالنوری با بیان اینکه حضور طلاب سبب از بین رفتن تردید از دل رزمندگان دفاع مقدس شد، مطرح کرد: دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس نیز به دنبال تبلیغات و انحراف افکار رزمندگان ایرانی بود، اما نقش بی‌بدیل طلاب توانست این توطئه دشمن را خنثی کند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون دفاع مقدس در شرایط کنونی نیز در نظام اسلامی به دنبال تلاش برای تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) هستند، عنوان کرد: اکنون نیز رسالت‌های مشخصی بر عهده روحانیون است که نباید نسبت به این رسالت‌ها بی‌توجه باشیم.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: محور رزمی تبلیغی نیز دیگر محور‌هایی بود که روحانیون در آن نقش‌آفرینی خود را دنبال می‌کردند، برخی طلاب در دورانی لباس رزم می‌پوشیدند و در دورانی که نیاز بود لباس طلبگی را به تن می‌کردند.



*مؤثرترین شهدای دفاع مقدس روحانیون بودند

وی با تاکید بر اینکه مؤثرترین شهدای دفاع مقدس روحانیون بودند، گفت: بعد از جنگ تحمیلی آمار شهدای روحانی دو هزار و ۷۷۶ شهید اعلام شد که بر اساس این آمار جمعیت شهدای روحانی ۲.۵ برابر سایر اقشار بوده است، اما از زمانی که کنگره‌های شهدای روحانی را در استان‌های مختلف برگزار کردیم، جمع‌آوری اطلاعات شهدای روحانی را به صورت گسترده دنبال کرده‌ایم.

ذوالنوری اضافه کرد: با تلاش‌های این کنگره، شهدای روحانی گمنام بسیاری کشف شده‌اند و آمار شهدای روحانیت به بالای چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است به این معنا که از میان هر هزار نفر روحانی، ۱۱ نفر شهید شده‌اند، این موضوع نشان می‌دهد که روحانیت همیشه سپر بلای مردم بوده است و علت اینکه امروزه در فضای مجازی و با ابزار‌های مختلف نمی‌توانند مردم را از روحانیت و ولایت جدا کنند این است که مردم در هر دوره‌ای نقش روحانیت را در دفاع از کیان ملی خود مشاهده می‌کنند.



*دشمنان با هر روشی روحانیت را آماج حملات خود قرار می‌دهند

وی از جایگاه ویژه ولایت‌فقیه در میان مردم یاد کرد و ادامه داد: اکنون نیز دشمنان به خوبی می‌دانند که ولایت فقیه عامل خنثی‌سازی توطئه‌ها و فتنه‌های آن‌هاست به همین علت نباید تعجب کنیم که با هر وسیله، روش، حلقوم و تریبون ناپاکی روحانیت را آماج حملات خود قرار می‌دهند، دشمن می‌داند که اگر ولایت فقیه نبود با تهدید و غلبه بر مسؤولان و دولت‌مردان انقلاب را از مسیر اصلی خارج کرده بود.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه نقش روحانیت در جنگ جدید بسیار سخت‌تر و مهم‌تر از جنگ دیروز است، گفت: دیروز خطوط جنگ به خوبی مشخص بوده، اما امروزه افراد با چهره‌های گریم‌کرده و نقاب‌های رنگارنگ به بهانه دفاع از مردم به جان ارزش‌ها و اصول افتاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی مقابل پیامبر اسلام (ص) می‌ایستاد او را کافر می‌خواندند، عنوان کرد: اگر فردی مقابل امام خمینی (ره) ایستادگی می‌کرد او را آخوند درباری و ساواکی معرفی می‌کردند، اما اکنون افرادی مقابل رهبری می‌ایستند که از امام لوح تقدیر و حکم انتصاب دارند همانطور که افرادی مقابل امام علی (ع) ایستادند که پیامبر در وصف آن‌ها جملاتی را گفته بودند در آن دوران گفتند سنت تا بتوانند مقابل عترت ایستادگی کنند و امروز نیز همان رخ‌داد در حال تکرار شدن است.

وی با طرح این سؤال که آیا امروزه قربانیان فضای مجازی باید از ارزش‌های امام دفاع کنند، گفت: امروزه نقش روحانیت بسیار سنگین‌تر از گذشته است و تا زمانی که مکتب جبهه به شیوه مطلوب معنا نشود فرهنگ دفاع مقدس ترویج نمی‌یابد.
ارسال نظرات