کارشناس مسائل مذهبی:

نقشه دشمنان در تزلزل بنیان خانواده هدف قرار دادن جایگاه زنان است

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی به جایی رسیده‌اند که می‌دانند برای نابودی اسلام راهی جز به لجن کشاندن زنان جامعه ندارند. چراکه به نقش اثرگذار زن در بحث انسان‌سازی پی برده‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۷۷۷۳
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صوفی یکی از فعالان و کارشناس مسائل مذهبی در مراسم جشن میلاد کوثر که به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرا(س) و با حضور پرشور بانوان کمیجانی در سالن امام حسین(ع) شهر کمیجان برگزار شد، به بیان اهمیت جایگاه زن و مادر ازدیدگاه فرآن و روایات پرداخت و گفت: امروز اهمیت مقام و تأثیر زن در خانواده و جامعه برای تمامی جوامع مشهود و حائز اهمیت است.

وی افزود: امروز دشمنان نظام اسلامی به جایی رسیده‌اند که می‌دانند برای نابودی اسلام راهی جز به لجن کشاندن زنان جامعه ندارند. چراکه به نقش اثرگذار زن در بحث انسان‌سازی پی برده‌اند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: اندیشکده‌های غربی با تحقیقات و مطالعات خود دریافته‌اند که اگر مادر را به لجن بکشند تمام جامعه به لجن کشیده خواهد شد و تلاش دارند با اقدامات و برنامه‌های خود تا سال ۲۰۲۰ نقش مادر و حیا را در ایران بی‌مفهوم کنند.

صوفی با تاکید بر اینکه اسلام تنها دينى است كه شخصيت و حقوق زن را در ابعاد گوناگون و با توجه به توانمندى‏ها و وظايفى كه دارد منظور كرده است، گفت: «گوستا ولوبون» مى‏گويد که اسلام اولين مذهبى است كه در اصلاح حال زنان و ترقى و تعالى آنان قدم‏هاى خيلى وسيعى برداشته است. از ديدگاه قرآن سرشت زن و مرد يكسان بوده و این دو داراى هويتى يكسان هستند.

وی افزود: امكانات خلق شده براى تمامی انسان‌ها یکسان است و در صورت تساوى عمل زن و مرد، پاداش اين دو يكسان خواهد بود.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: خداوند اهل علم و دانش را ستوده و فرقى بين زن و مرد قايل نشده است؛ يكى از مهمترين اهداف انبياء، تزكيه و تعليم انسانها است و در اين خصوص فرقى بين زن و مرد نيست که به صراحت خداوند در آیه 151 سوره بقره به این مهم تاکید کرده و فرموده است«چنانكه رسول گرامى خود را فرستاديم كه آيات ما را براى شما تلاوت كند و نفوس شما را از پليدى و آلودگى جهل و شرك پاک و منزه گرداند و به شما تعليم شريعت و حكمت دهد و از او بياموزيد هر چه را نمی‌‏دانيد.»

صوفی خاطرنشان کرد: از ديد قرآن، در كسب مدارج معنوى و تحصيل تقوا، فرقى بين زن و مرد نيست؛ يكى از ارزشمندترين مفاهيم و اعمال دينى جهاد در راه خداست تا جايى كه جهاد براى حفظ كيان اسلام بر زن و مرد واجب است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات