نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تاکید کرد

ترویج بی‌حجابی ابزار دشمن برای تزلزل جوامع اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دشمنان با ترویج بی حجابی و بی بندوباری درصدد تضعیف بنیان خانواده و در نهایت تضعیف جوامع اسلامی هستند.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۵۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر گفت: برای تمام مردم و در تمام اعصار، یک الگو و اسوه بی بدیل و همچنین نماد عفت و پاکدامنی است.

وی افزود: در زمان حیات حضرت زهرا(س)، بسیاری از افراد به رغم روشنگری‌های حضرت فاطمه(س) با قدم برداشتن در مسیرهای غلط دخت نبی مکرم اسلام(ص) را از خود رنجاندند. امروز هم این مساله در جامعه وجود دارد و شاهدیم که عده‌ای به جای آنکه از شهدا و بزرگان درس بیاموزند و آنها را الگوی خود قرار دهند، به بیراهه رفته اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش و جایگاه مادر در خانواده تصریح کرد: نقش مادر در خانواده بسیار اساسی است، مادر ستون هر منزلی است که اگر آسیب ببیند، خانواده آسیب می‌بیند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: خانواده دژی محکم در برابر آسیب‌های اجتماعی است. هرکجا بنیان خانواده محکم و استوار باشد، حیا، حجب، غیرت، شجاعت، سلامت و شور و نشاط وجود دارد.

وی افزود: عده‌ای قلیل با برداشتن روسری در خیابان درصدد آسیب زدن به بنیان مستحکم خانواده هستند که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی باید با این‌ها برخورد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به مسئله حجاب در جامعه گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰هزار زن در حوزه‌های عملیه سراسر کشور در حال تحصیل علوم دینی هستند که ظرفیت قابل توجهی است که می تواند ارتقای فرهنگ و دینی جامعه را رقم بزند.

وی یکی از ارزشمندترین خدمات اجتماعی را تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: نباید اجازه برخی فساد و تباهی در جامعه داده شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: براساس اصل سوم قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای میل به اهداف مذکور اصل دوم اساسی اعم از توحید، برقراری عدالت، اسنقلال اقتصادی همه امکانات خود را برای کلیه امور به کار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صدور فرمان بی‌حجابی و وقایع 17 دی را یکی از دلایل اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: مبارزه با بی‌بندوباری وظیفه و مسئولیت آحاد جامعه است. زنان ما باید الگوی زنان مسلمان و زنان عالم باشند هرچند که هنوز نمی‌توان به شرایط کنونی نمره 20 داد، اما رضایت‌بخش است و انتظار می‌رود که زنان و مردان کانون عفاف، حجاب، ایمان و قرآن باشند.

وی همچنین با تاکید بر کنترل جدی فضای مجازی گفت: در حال حاضر فضای مجازی به یکی از عوامل آسیب زننده در بحث عفاف و ارتقای معنوی جامعه و تحکیم بنیان خانواده تبدیل شده که باید این آسیب ها تحت کنترل قرار بگیرد و اجازه ندهیم به فرهنگ جامعه صدمه بزند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی حمایت از دین و اخلاق مداری در جامعه و مبارزه با بی بند و باری و فساد بود؛ بایستی با فساد و همچنین بی بند و باری در جامعه مقابله کنیم، دولت نیز در این زمینه باید برنامه ریزی های مدون و اجرایی داشته باشد چرا که این مساله با تحقق عدالت محوری مرتبط است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری گفت: بر مبنای روایتی از امام محمدباقر(ع)، عمل نیکی که در راه خدا و برای رضای خداوند متعال انجام پذیرد موجب برکات فراوان برای فرد نیکوکار و جامعه بوده و بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: نیکوکاری و صدقه محرمانه در راه خدا فقر روحی و جسمانی را رفع می کند، تاکنون با خدا معامله نکرده‌ایم تا آثار عظیم آن را شاهد باشیم باید با عشق واقعی به دیدار خدا شتافت و عالم را محضر خدا دانست. این هفته نیکوکاری نیز نباید تنها به ایام نوروز خلاصه شود بلکه باید در تمام ایام جاری باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: نماز، توسل به ائمه و صدقه را عوامل موفقیت انسان و سلامت دنیا و آخرت است. خداوند به واسطه اسلام دل‌های پراکنده را یکی کرد و وحدت آفرید نباید ایمان، اسلام، وحدت و اخوت اسلامی و... را به عنوان عناصر قدرت فراموش و هوای نفس را حاکم کرد؛ وای به حال جامعه‌ای که به جای خداوند درگیر هوای نفس شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به هفته درختکاری و تاکید بر حفظ و توسعه فضای سبز گفت: باتوجه به اینکه برخی شهرهای استان با مشکل آلودگی هوا روبرو هستند، توسعه فضای سبز در برخی مناطق بسیار ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در نوروز اگر حداقل مراتع و فضای سبز احیا نمی‌شود دست کم آسیبی به آن وارد نشود باغات و مراتع سرمایه ملی هستند و به خاطر اهمیت این مسئله حتی اجازه تاسیس مسجد در پارک‌ها داده نشده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: 280 هکتار توسط شهرداری اراک و 100 هکتار نیز در گردنه سیبک درختکاری صورت گرفته و امید است که 2 هزار هکتار نیز با کمک منابع طبیعی، صنایع بزرگ پتروشیمی و پالایشگاه در غرب اراک احداث شود چراکه نقش موثری در کاهش آلودگی هوای ناشی از غرب اراک دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات