خبرهای داغ:
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم:

۴۵ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم فعال هستند

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: ۳۸۵ کانون فرهنگی هنری مساجد استان ۴۵ هزار عضو دارند.
کد خبر: ۸۹۹۸۵۳۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
۴۵ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم فعال هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روحانی شنبه شب در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به سالگرد تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: ۲۵ سال از تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌گذرد و خانواده این کانون‌ها به ۲۴ هزار فرزند افزایش پیدا کرده و در سراسر کشور این شبکه در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه این گسترش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فواید زیادی در عرصه فرهنگی داشته است افزود: از مباحث قرآنی، نماز، علمی و... تا مسائل تفریحی و ورزشی برای جوانان و نوجوانان شاهد ثمرات خوبی در جامعه هستیم.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: ۳۸۵ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان قم وجود دارد که تعداد قابل توجهی نیست؛ قم استانی تک شهری است و به همین خاطر شاید تعداد کمتر از دیگر شهر‌ها باشد، اما نسبت به درصد مساجد موجود تعداد کانون خوبی در استان وجود دارد.

وی اذعان کرد: طبق برنامه ۲۵ درصد مساجد باید کانون داشته باشند و تا پایان برنامه ششم باید کل مساجد دارای کانون باشند که تا سال گذشته از این آمار عبور کردیم و در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد مساجد دارای کانون فرهنگی هنری هستند.

روحانی با تاکید بر اثرگذاری بالای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در حوزه فرهنگی گفت: برخی کانون‌های فرهنگی مساجد بیش از ۳۰۰ گروه فرهنگی را در کشور مدیریت می‌کنند و از جمله این کانون‌های فعال و اثرگذاری کشوری کانون تبیان است که مبدع شهرک معارفی در کشور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور یک کانون فرهنگی شهر قم در شهر مشهد و اثرگذاری در شهر‌های دیگر مایه افتخار است خاطرنشان کرد: مسوولان کانون‌های فرهنگی هنری با اخلاص بدون ذره‌ای بهره مادی سال‌های سال در گمنامی در مسجد فعالیت می‌کنند و یقینا پاداش این خدمات را خداوند خواهد داد، اما ما هم باید در حد توان سپاسگذار آن‌ها باشیم.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: مساجدی در قم جزو مساجد فعال در حوزه فرهنگی بودند که امام جماعت پشتیبان و حامی برجسته‌ای برای کانون‌های فرهنگی هنری بوده‌اند؛ با حمایت‌های ائمه جماعات است که این فعالیت‌های خوب در عرصه مساجد رقم خورده است و امیدواریم که حمایت‌ها بیش از گذشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال در سیر منطقی که دنبال می‌کردیم به توانمندسازی کادر پرداختیم تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز به بهسازی تشکیلات پرداخته بودیم و قائلیم اگر مسوولان کانون‌های فرهنگی آموزش‌دیده و توانمند باشند می‌توانند محلات را مورد تاثیر قرار دهند.

روحانی با اشاره به مواردی که در کانون‌های فرهنگی می‌تواند جوانان را جذب مساجد کنند گفت: توانمندی فردی به تنهایی در کانون‌های فرهنگی هنری کفایت نمی‌کند؛ ما زمانی می‌توانیم بسیار موثر باشیم که تبدیل به شبکه‌ای منسجم و قوی شویم؛ تک تک شما مسوولان کانون‌ها قوی هستید، اما شبکه‌ای قوی و منسجم از وجود شما باید تشکیل شود و این نیازمند همراهی دو طرف است.

وی ضرورت جریان‌سازی کانون‌های فرهنگی را مورد توجه قرار داد و افزود: سال آینده فعالیت‌های خانواده‌محور را دنبال خواهیم کردیم؛ در گذشته روی جوانان و نوجوانان سرمایه‌گذاری خوبی داشته‌ایم، اما در سال‌های آینده خانواده‌محور حرکت خواهیم کرد.

روحانی اضافه کرد: ۱۸۵ کانون فرهنگی خواهران ذیل ۳۸۵ کانون استان فعال هستند، همچنین ۱۸۵ کتابخانه مخزن‌دار و ۱۰۶ کتابخانه قفسه باز در کانون‌های مساجد استان داریم.

وی به وجود ۴۵ خانه نور در کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ۴۵ هزار عضو دارند و سال گذشته ۳۸۵ تفاهم‌نامه در موضوعات مختلف امضا کردیم.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در حالی که هیچ اعتبار نقدی از ستاد کشور، ارشاد و استانداری نرسیده، ۳ میلیارد ریال به صورت نقدی برای کانون‌ها واریز شده است.
ارسال نظرات