خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

برخی در تلاشند کودکانی بی‌حیا در جامعه تربیت کنند/انتقاد از برخی تحرکات رسانه‌ای برای ترویج جدایی دین از جامعه

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما اگر می‌خواهیم جامعه درستی باشیم باید حیا و غیرت را در جامعه ترویج کنیم حال آنکه عده‌ای کودک را طوری تربیت کنیم که حیا و غیرت نداشته باشند، بعد هم عذرخواهی کنیم که آن‌ها کودک بوده‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۸۵۴۰
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
برخی در تلاشند کودکانی بی‌حیا در جامعه تربیت کنند/انتقاد از برخی تحرکات رسانه‌ای برای ترویج جدایی دین از جامعه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی شنبه شب در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن تبریک روز میلاد حضرت زهرا (س)، با اشاره به روایتی با این مضمون که کسی که فاطمه (س) را بشناسد لیلة القدر را درک کرده است اظهار کرد: البته شناخت فاطمه زهرا (س) ولو در مراتب اولیه برای هر کسی میسر نیست و یکی از دلایلی که ایشان فاطمه نام نهاده شد به خاطر این بود که مردم از شناختش باز گرفته شدند.

وی با اشاره به سیره رفتاری پیامبر اسلام (ص) با حضرت زهرا (س) بیان کرد: از جمله مسائلی که می‌تواند معرف فاطمه زهرا (س) باشد روایتی است که اهل تسنن و شیعه نقل کرده‌اند و علاوه بر آن روایاتی دیگری است که بر آن صحه گذاشته‌اند؛ براساس این روایت پیامبر (ص) به فاطمه (س) فرمود:: خداوند به خاطر غضب تو غضب می‌کند و خشنود می‌شود بخاطر خشنودی تو.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: گاهی ما این روایات را می‌خوانیم و آسان از کنار آن‌ها می‌گذریم؛ خداوند خالق تمام هستی و دارنده همه چیز است و براساس این روایت غضب و رضای خالق هستی با فاطمه (س) هماهنگ است و کسانی که تفکر در این روایت کنند بر اهمیت این جایگاه اذعان می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه گفت: همیشه هنر در جامعه مهم بوده و نقشی تاثیرگذار در ایجاد اخلاق مثبت و منفی در جامعه داشته است؛ امروزه هنر جایگاه ویژه‌ای در جوامع پیدا کرده و کسانی که در این زمینه به طور وسیع و عمیق کار کرده‌اند توانسته‌اند اثرات گسترده‌ای در جوامع بر جای بگذارند.

مدرسی یزدی با تاکید بر اینکه ما نیز باید این روش را دنبال کنیم اذعان کرد: بالاترین هنر در جامعه اسلامی قرآن کریم است؛ آیا می‌توان هنری بالاتر از قرآن پیدا کرد با آن همه فصاحت و بلاغت.

وی با تاکید بر اینکه پایگاه اصلی ما مسجد، منبر، حسینیه و... است گفت: باید کاری کنیم که این فضا‌ها جذاب باشد و جوان‌ها و نوجوانان در آن‌ها حضور یابند؛ متاسفانه گاهی در شهر‌ها شاهدیم استقبال شایسته از نماز‌های جماعت نمی‌شود و حضور مردم خصوصا جوانان و نوجوانان به اندازه مطلوب نیست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید حضور مردم در مساجد افزایش پیدا کند گفت: این امر با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست؛ هنر مسوولان کانون‌های مساجد قم باید این باشد که تمام کشور زیر نظر آن‌ها قرار گرفته و از نظر فکری، فرهنگی و هنری آن‌ها را تغذیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از افراد در جامعه در مسند‌های امور توجه لازم به فرهنگ اسلامی را نه تنها ندارند بلکه گاهی گرایش‌های منفی ولو ناآگاه نسبت به برخی مسائل دارند، گفت: برخی حرکاتی که گاهی به اطلاع می‌رسد، می‌بینیم که حرکات نامناسبی است؛ فاطمه زهرا (س) الگوی عفت، حجاب، علم، حیا است و با این حال شاهدیم در برخی مکان‌ها به عنوان جشن میلاد ایشان کاری انجام می‌شود که حداقل عده‌ای را با بی‌حیایی تربیت کند.

مدرسی یزدی گفت: برخی می‌گویند آن‌ها کودک بودند، مگر کودکان معصوم چه گناهی کرده‌اند که باید کاری کند که حیا و غیرت از او دور شود؛ ما اگر می‌خواهیم جامعه درستی باشیم باید حیا و غیرت را در جامعه ترویج کنیم حال آنکه عده‌ای کودک را طوری تربیت کنیم که حیا و غیرت نداشته باشند بعد هم عذرخواهی کنیم که آن‌ها کودک بوده‌اند.

وی با بیان اینکه نباید کودکان را با روحیه بی حیایی تربیت کرد افزود: در قضیه ۲۰۳۰ نیز رهبری هم اخطار دادند، اما رسما انجام می‌شود و در برخی فضا‌ها جمعیت‌های به اصطلاح مردمی آن را پیگیری می‌کنند؛ روحیه سکولاریسم و جدایی دین از جامعه در دل‌های عده‌ای نفوذ کرده است.

عضو فق‌های شورای نگهبان اذعان کرد: کانون‌های مساجد باید کاری کنند که این افکار، مهجور و منزوی شده و کسی جرات نکند آن‌ها را ذکر کند؛ چرا باید در جامعه کسانی سایت و روزنامه داشته باشند و آشکار و پنهان بی‌دینی و جدایی دین از جامعه را ترویج کند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص مساله حجاب بیان کرد: گاهی در بدیهیات دین تشکیک می‌شود آن‌هم از سوی کسانی که عمامه به سر دارند؛ فضلا باید دست به قلم شوند چراکه کسانی که این خواب را برای ما دیده‌اند که ایران را از اسلام و تشیع ناب جدا کنند به هر روش و حیله‌ای متوسل می‌شوند.

مدرسی یزدی تصریح کرد: دشمن مرجع، فاضل، محقق، شاعر، روزنامه، شبکه و... درست می‌کند و فضلا باید فضا را به روش علمی و فرهنگی برای آن‌ها تنگ کنند.

وی بیان کرد: مگر در اسلام امر به معروف و نهی از منکر چیز مبهمی است و سال‌ها قبل علما و فق‌های ما در این خصوص کتاب‌ها نوشته‌اند؛ این چه حرفی است که برخی بگویند، چون مردم دنبال معروف نیستند نباید امر به معروف کنیم و، چون دنبال منکر نیستند تنها باید به کار فرهنگی بپردازیم؛ خیر باید شرایط حفظ شود و امر به معروف و نهی از منکر نیز بشود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جریان حمایت حضرت زهرا (س) از امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: آیا ایشان امر به معروف و نهی از منکر را رها کرد؟
ارسال نظرات