خبرهای داغ:
عضو شورای آموزش مرکز تخصصی نماز:

دشمن با استفاده از انیمیشن آموزه‌های شیطانی را به کودکان منتقل می‌کند

عضو شورای آموزش مرکز تخصصی نماز گفت: دشمن با استفاده از انیمیشن آموزه‌های شیطانی را به فرزندان منتقل می‌کند بنابراین باید خود را در برابر این آسیب‌ها تجهیز کنیم.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۴۴
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
دشمن با استفاده از انیمیشن آموزه‌های شیطانی را به کودکان منتقل می‌کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمد کاظمی ظهر امروز در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا (س) که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد اظهار کرد: جشن ولادت حضرت زهرا (س) باید طی یک هفته برگزار شود همانطوری که درباره شهادت اهل بیت (ع) تأکید شده در مورد جشن ولادت آن‌ها نیز توصیه‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تربیت فرزند از فعالیت‌های مشکل است و مادران باید در این زمینه اهتمام داشته باشند.

عضو شورای آموزش مرکز تخصصی نماز با اشاره به نحوه تربیت فرزند گفت: در بدترین شرایط می‌توان فرزند تربیت کرد به شرطی که به سلاح و ابزار روز مجهز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون اکثر دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی دارند که تهدیداتی برای آن‌ها به همراه دارد در حالی که در برخی کشور‌ها اینترنت خردسالان با بزرگسالان متفاوت است.

کاظمی با بیان اینکه مادران کنونی باید دوره‌های تخصصی بگذرانند گفت: لازم است مادران به تکنیک‌ها مجهز شوند و در گام نخست عشق به قرآن و اهل بیت (ع) را در فرزندانشان نهادینه کنند و در نظر داشته باشند آموزش منهای عشق تربیت‌سوز است.

وی ادامه داد: اشتباه ساختاری پدران و مادران مذهبی این است که آموزش دینی ارائه می‌دهند، ولی به عشق دینی بی‌توجه هستند.

وی تأکید کرد: باید کودکان را از دریچه علاقه‌هایشان هدایت و سلیقه‌های آن‌ها را با سلایق دینی هماهنگ کرد. لازم است از کودکی عشق به اهل بیت (ع) و قرآن در فرزندان نهادینه شود.

عضو شورای آموزش مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد: زمانی که کسی عاشق موضوعی شد حرمت‌شکنی نمی‌کند. اثر دیگر عشق اطاعت است.

وی با بیان اینکه دشمن از دروازه انیمیشن آموزه‌های شیطانی خود را به فرزندان منتقل می‌کند گفت: اکثر مجرمان بی‌نماز هستند بنابراین نباید اجازه داد ارتباط با مسجد قطع شود، زیرا اگر مسجد خالی باشد دین باقی نمی‌ماند.

کاظمی با اشاره به راهکار‌های برای ایجاد علاقه و جذب به نماز گفت: بالا بودن جایگاه نماز در دستگاه ارزش‌گذاری کودک، عادت کردن به رفتار نمازی، انگیزه و علاقه به نماز، اعتقاد راسخ به نماز یا تقویت اعتقادات و... از جمله موارد مهم و تأثیرگذار در این زمینه است.

وی عنوان کرد: عادت کردن به رفتار نمازی زیر هفت سال باید ایجاد و پس از هفت سال این عادت‌ها باید حفظ شود.
ارسال نظرات