خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور مطرح کرد

وجود سرنخ‌‎هایی از نقش سرویس امنیتی انگلیس در حمله به سفارت ایران/بریتانیا برای جلوگیری از حوادث مشابه تضمین بدهد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که در لندن رخ داد به دور از تدابیر پلیس انگلیس نبوده و قطعاً سرویس امنیتی این کشور پشت پرده این موضوع است و علائم و سرنخ‌هایی مبنی بر این موضوع قابل توجه وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۴۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
وجود سرنخ‌‎هایی از نقش سرویس امنیتی انگلیس در حمله به سفارت ایران/بریتانیا برای جلوگیری از حوادث مشابه تضمین بدهد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در خصوص حمله مهاجمان ناشناس به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، گفت: اقدامی که در لندن رخ داد به دور از تدابیر پلیس انگلیس نبوده و قطعاً سرویس امنیتی این کشور پشت پرده این موضوع است و علائم و سرنخ‌هایی مبنی بر این موضوع قابل توجه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت تأمین امنیت سفارتخانه و کارکنان کشورمان در این مجموعه با انگلیس است افزود: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید اعتراض شدید و جدی در این رابطه داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار باشد سفارتخانه ایران در لندن و سایر مکان‌ها ناامن باشد، یقیناً افراد دیگری هستند که خشم بیشتری از دولت انگلیس و سایر کشور‌ها دارند.

وی با تاکید بر اینکه بریتانیا باید نسبت به تعرض رخ داده پاسخگو باشد و تضمین‌های لازم نیز فراهم شود که در آینده شاهد بروز حوادث مشابه نباشیم خاطرنشان کرد: وحدت فرق مسلمان امروزه به عنوان مهم‌ترین رمز دوام و موفقیت اسلام تلقی می‌شود و نظام سلطه خصوصاً انگلیسی‌ها از گذشته سیاست ثابت تفرقه بیانداز و حکومت کن را در این خصوص در پیش گرفته‌اند و تلاش دارند با ایجاد درگیری و جنگ درون تمدنی وحدت مسلمانان را از بین ببرند.

ذوالنور با تاکید بر اینکه جریان شیرازی نماد و پرچمدار شیعه انگلیسی است اظهار کرد: پول‌هایی که این فرقه در ایران، عراق و سایر کشور‌ها هزینه می‌کنند از وجوهات شرعی نیست بلکه یقیناً پشت پرده این فعالیت‌ها، گروه‌های انگلیسی و پول‌های سنگینی است که انگلیسی‌ها هزینه می‌کنند تا اختلاف بین شیعیان و اهل سنت ایجاد شود.

وی اضافه کرد: جریان شیرازی‌ها در شهر‌های مختلف ایران و عراق فعال هستند لذا بعد از دستگیری یکی از این افراد در قم، مشاهده شد که در مقابل سفارت کشورمان در عراق تجمع صورت گرفت که با ورود دولت و پلیس عراق مانع از تعدی به سفارت کشورمان شدند.

ذوالنور اذعان کرد: انگلیسی‌ها بیش از هر فرد دیگری از برخورد صورت گرفته با این افراد ناراحت هستند.
ارسال نظرات