خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد

اعزام 68گروه جهادی بومی و 4گروه جهادی مهمان در نوروز97

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اعزام 68گروه جهادی بومی و 4گروه جهادی مهمان به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در نوروز 97 گروه های جهادی برنامه ریزی کردند برای ساخت مسکن زلزله زدگان راهی کرمانشاه شوند تعداد گروه های مهمان کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۹۹۹۴۶۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی استان در نشست خبری اظهارداشت: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در طول سال اقدامات گسترده ای انجام می دهد و مدل مشارکت برای اجرای پروژه ها به شکل 50درصد اعتبارات با قرارگاه و 50درصد از دستگاه های مربوطه یا خودیاری است.

وی عنوان داشت: سال 96 در سطح استان 50پروژه محرومیت زدایی با اعتبار 2میلیارد تومان تعریف کردیم که بخش اعظم آنها با پیشرفت بالای 90درصد به اتمام رسیده است و 17اردیبهشت روز بسیج سازندگی افتتاح پروژه ها انجام می شود.

هنری اضافه کرد: علاوه بر برنامه های عمرانی در زمینه فرهنگی و ورزشی برای اقدامات محرومیت زدایی تفاهم نامه ای با قرارگاه مرکزی با اختصاص اعتبار یک میلیارد تومان در سال 97 بسته شده است.

تکمیل فاز اول پروژه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در اول اردیبهشت 97

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی با انجام کار تخصصی در حوزه توسعه همه جانبه روستاها در سال جاری گام برداشته است که مجری پروژه ها بسیج سازندگی است و سال96 در فاز اول پروژه های پیشرفت و آبادانی 81پروژه با اعتبار 5 میلیارد و 500 میلیون تومان آغاز شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه 50درصد اعتبار پروژه ها از دستگاه های مربوط و خیرین تامین می شود یادآور شد: تاکنون 2میلیارد تومان از سهم قرارگاه محقق شده است و با 75درصد پیشرفت پروژه ها کار در حال انجام است و تا اول اردیبهشت ماه سال آینده فاز اول طرح تکمیل می شود.

انعقاد تفاهم نامه با آستان قدس رضوی برای اجرای 40 پروژه منابع آبی در استان

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای در سال جاری با آستان قدس رضوی منعقد شده است گفت: این تفاهم نامه برای 40 پروژه منابع آبی با اعتبار یک میلیار و 500میلیون تومان منعقد شده است و تاکنون 50درصد آن که سهم آستان قدس رضوی است محقق و از هفته گذشته کار شروع شده است.

هنری با بیان اینکه آستان قدس رضوی همچنین در دهستانها ورود پیدا کرده است افزود: آستان قدس لانوی سربیشه، بندان نهبندان و گزیک درمیان را برعهده گرفته اکنون دهستان زیرکوه نیز به برنامه آستان قدس رضوی اضافه شده است و مجری برخی پروژه ها مانند قنوات و استخر ذخیره آب با اختصاص اعتبار 2میلیارد و 700میلیون تومان بسیج سازندگی استان است.

راه اندازی 346کارگاه اقتصادمقاومتی و صنایع تبدیلی در خراسان جنوبی

وی اظهارکرد: در حوزه اشتغال برنامه هایی در سرفصل و اولویت کاری برای ترویج کارگاه های کوچک و زودبازده و مشاغل خرد و خانگی در نظر گرفته شده است که در این حوزه در بخش آموزش حرفه ها 4هزار و 800نفر آموزش دیده اند.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی شامل 4میلیارد تومان با سود10درصد نزد بانک مهراقتصاد بوده است گفت: برای ایجاد کارگاه های کوچک و کمک اشتغال روستایی در قالب اقتصادمقاومتی و صنایع تبدیلی 346کارگاه راه اندازی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی که در اشتغال روستایی مواجه هستیم انحراف تسهیلاتی و ادامه پیدا نکردن حمایت ها از واحدهای تولیدی است و  نیز برای تامین بازار فکری نمی شود در نتیجه واحدهای تولیدی تعطیل می شوند.

هنری با تاکید بر اینکه ما باید در جایگاه تسهیل گر نه تصدی گر باشیم ادامه داد: برای رفع مشکلات موجود اشتغال روستاییان بنا داریم با همکاری بنیاد تعاون سپاه از ظرفیت نهادهای واسط استفاده و زنجیره توزیع، تولید و مصرف تعریف شود و با شناسایی نهادهای واسط به صورت مردمی کار را انجام دهیم.

اختصاص 2میلیارد تومان برای اجرای پروژه ها در حاشیه شهرها

وی اظهارداشت: قرارگاه جوادالائمه با موضوع محلات آسیب پذیر و حاشیه شهرها از سال گذشته برای رفع آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد کار خود را شروع کرده است که بسیج سازندگی ماموریت دارد بعد از ترک معتادین برای اشتغال آنان اقدام کند.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: تاکنون برای 191نفر از بهبودیافتگان آموزش مهارتی در نظر گرفتیم و عده ای برای تسهیلات به بانک ها معرفی شدند و 10نفر مشغول به کار شدند.

 وی ادامه داد:  در سال آینده برای اجرای پروژه های عمرانی و فرهنگی ـ ورزشی در نقاط حاشیه شهر 4میلیارد تومان پیش بینی شده است که 2میلیارد تومان برعهده قرارگاه و بسیج و مابقی برعهده دستگاه های متولی است. محله موسی ابن جعفر و حاجی آباد بیرجند جزو این طرح هستند.

اعزام 68گروه جهادی بومی و 4گروه جهادی مهمان در ایام نوروز 97

هنری عنوان کرد: در موضوع اردوهای جهادی سال 96، 14هزار نفر در قالب 920 گروه جهادی بومی و 22 گروه جهادی غیربومی به مناطق محروم استان اعزام شده اند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در نوروز 97 گروه های جهادی برنامه ریزی کردند برای ساخت مسکن زلزله زدگان راهی کرمانشاه شوند تعداد گروه های مهمان کاهش یافته است.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: در نوروز  4گروه برجسته کشوری به استان ما اعزام می شوند که در مجموع 300 نفر هستند.

وی اضافه کرد: گروه جهادی رضوان با 120نفر بزرگترین گروهی است که از اوایل هفته آینده به استان خراسان جنوبی اعزام و در نهبندان مستقر می شوند و گروه جهادی پزشکی و دندان پزشکی از دانشگاه آزاد تهران به  درح می روند.

209 گروه جهادی استان سطح بندی و شناسنامه دار شده اند

هنری با بیان اینکه در ایام نوروز 97، 68 گروه جهادی بومی استان برنامه ریزی شده است افزود: طرح اعتلای بسیج سازندگی در بخش سطح بندی اردوهای جهادی انجام شده است که 209 گروه جهادی استان سطح بندی و شناسنامه دار شده اند.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه برای اسکان اضطراری و موقت زلزله زدگان در روستای مرزی شیخ صله حضور پیدا کردیم گفت: در کمتر از یک ماه بیش از 200 کانکس ثابت با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام شد و با حضور گروه جهادی  علاوه بر کارهای عمرانی ، بهداشتی، درمانی و فرهنگی برنامه هایی اجرا شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها