خبرهای داغ:
در جلسه درس اصول مطرح شد

انتقاد آیت الله سبحانی از بی حجابی و رقص در فضای عمومی جامعه

یکی از مراجع تقلید با اشاره به انتشار مقاله‌ای درباره حجاب گفت: در شرایطی که دختری ناآگاه روسری خود را از درخت آویزان می‌کند و چند نفر از زنان می‌رقصند و هیچ عکس العملی نشان داده نمی‌شود نشر این مقاله‌ای چه معنایی دارد؟
کد خبر: ۹۰۰۰۱۳۳
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
انتقاد آیت الله سبحانی از بی حجابی و رقص در فضای عمومی جامعه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: اخیرا مقاله‌ای با موضوع حجاب اجباری تألیف شده که نویسنده بیان کرده حجاب واجب و ترک حجاب معصیت است، ولی اجباری نیست هر که بخواهد حجاب داشته باشد و کسی که بی‌حجاب است گناه می‌کند، ولی اجباری در کار نیست.

وی خاطرنشان کرد: نویسنده بداند حجاب اجباری دو معنی دارد که معنی باطل آن این است که اگر زنی بی‌حجاب در خارج دیده شد پلیس چادری بگیرد و بر سرش بیندازد البته حجاب اجباری به این معنا باطل است به احدی از مسلمانان نگفته که اگر بی‌حجابی در خارج دیدیم چادر بر سرش بیندازیم.

این مرجع تقلید با اشاره به معنای دیگر واجب بودن حجاب گفت: حجاب واجب و ترک حجاب معصیت است اگر کسی معصیت را در داخل انجام دهد کسی با او کاری ندارد، ولی اینکه بخواهد در بیرون انجام دهد وظیفه حکومت اسلامی جلوگیری از این گناه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر زنی در داخل خانه در برابر مرد بیگانه بی‌حجاب باشد ضررش برای خودش است بنابراین مسئله بی‌حجابی گناهی است که اگر بخواهد تظاهر کند ضرر به دیگران می‌زند، زیرا سن ازدواج جوانان بالا رفته و این بی‌حجابی‌ها مفاسد d. را به دنبال دارد.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: بی‌حجابی شهوات را تحریک می‌کند و به دنبال آن مفاسد را به همراه دارد و این امر به اکثریت سرایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئله این است که اگر گناه علنی شد جامعه را آلوده می‌کند و حکومت باید از این گناه جلوگیری کند گفت: حکومت نباید در برابر این گناه ساکت باشد و در برابر گناهان علنی مسؤولیت دارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد‌: امر به معروف دارای مراتب مختلف است مرتبه‌ای همگانی و برای همه است و مرتبه‌ای از آن برای حکومت است.

وی با بیان اینکه نشر این مقاله در چنین شرایطی مناسب نیست گفت: به عنوان مثال در شرایطی که دختری ناآگاه روسری خود را از درخت آویزان می‌کند و چند نفر از زنان می‌رقصند و هیچ عکس العملی نشان داده نمی‌شود نشر این مقاله‌ای چه معنایی دارد؟ باید آگاه باشید نشر این مقاله در این شرایط جفا بر انقلاب است.
ارسال نظرات