امام جمعه موقت اراک:

بدحجابی میراث دوره تساهل و تسامح است/ضرورت اصلاح قانون تجارت در حمایت از تولید داخلی

امام جمعه موقت اراک گفت: اگر غیرت دینی مسلمانان با سیاست تساهل و تسامح از اولین حرکت‌های بدحجابی رد نمی‌شد امروز شاهد ترویج بی‌حجابی در جامعه نبودیم.
کد خبر: ۹۰۰۱۸۹۱
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی امام جمعه موقت اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) به شرح یکی از دلایل رنگ و بوی مذهبی نوروز پرداخت و گفت:امام جعفر صادق(ع) فرمود در نوروز انتظار فرج داریم.

وی به معضل بدحجابی در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر غیرت دینی مسلمانان با سیاست تساهل و تسامح از اولین حرکت‌های بدحجابی رد نمی‌شد امروز شاهد این نبودیم که در جامعه و حتی در جوار امامزادگان بدحجابی ترویج یافته است.

امام جمعه موقت اراک با تاکید با زبان، گفتار و رفتار خود سنت‌هایی را در جامعه پایه‌گذار می‌کنیم که موریانه وار در حال نابودی جامعه است، گفت: متاسفانه 30 درصد ازدواج ها در استان به جدایی منتج می شود چراکه به نقش اثرگذار والدین و خانواده ها در تثبیت ازدواج فرزندان توجه نکرده ایم.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به نامگذاری سال 97 تحت عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: برای تحقق شعار امسال بایستی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ملزومات را مورد توجه قرار داد وگرنه با شعار دادن شاهد تحقق شعار سال نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین ملزومات از طرف دولتمردان است، گفت: دولتمردان باید اهتمام ویژه ای در سیاستگذاری ها برای تحقق شعار سال داشته باشند؛ قانون تجارت در ایران مناسب نیست باید دولت‌مردان باید آن را اصلاح کنند چراکه قرار نیست اگر کارخانه‌ای تضعیف شد ورشکستگی آن اعلام شود، باید درصدد به راه انداختن چرخه آن گام برداشت.

امام جمعه موقت اراک مبارزه با قاچاق کالا را از دیگر ملزومات تحقق شعار سال دانست و گفت: متأسفانه بیشتر اجناس داخلی با برند خارجی وارد بازار می‌شود که این ضعف تولیدکنندگان داخلی را نشان می‌دهد. اگر تولیدکننده‌ داخلی استانداردها و کیفیت را در تولید رعایت نکند، قطعاً یک خائن است و به کشور خیانت می‌کند.

حجت الاسلام عبدالهی ادامه داد: فرهنگ استفاده از تولیدات خارجی باعث شده که شاهد این باشیم که تولیدات داخل خیلی مورد استقبال قرار نگیرد حال اگر اقتصاد کشور شکوفا شود بندهای دیگر خود به خود در دامان این تولیدات داخلی قرار می گیرند.

وی افزود: امروز دشمنان نظام اسلامی از طریق ایجاد مشکلات اقتصادی تلاش می کنند در صفوف ملت نفود کنند و باید این سنگر توسط تولیدکنندگان داخلی حفظ و حراست شود.

امام جمعه موقت اراک تولید کنندگان امروز را جهادگران واقعی جامعه دانست و گفت: وام هایی که برای تولید و توسعه گرفته می شود باید در همین راستا مصرف شود تا صنایع از رکود خارج شده و تولید داخلی رشد پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات