معاون شبکه بهداشت دیر خبرداد:

سلامت آب مصرفی شهرستان دیر بطور مستمر در ایام نوروز کنترل می‌شود

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: نظارت بر سلامت آب مصرفی شهروندان و مسافران شهرستان دیّر در ایام نوروز با جدیت صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۰۲۲۴۴
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حسین ناظمیان‌پور در حاشیه اجرای برنامه‌های سلامت نوروزی در شهرستان دیر اظهار داشت: برنامه‌های نظارتی ویژه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ، با حضور فعال کارشناسان بهداشت محیط تحت عنوان برنامه سلامت نوروزی در حال اجرا است.

وی با اشاره به یکی از برنامه‌ها مهم سلامت نوروزی گفت: علاوه بر نظارت‌های ادارات آبفا و آبفار بر کیفیت آب آشامیدنی، شبکه بهداشت و درمان  نیز بر بهداشت و کیفیت آب شرب نظارت دارد.

ناظمیان‌پور افزود: نظارت بر سلامت آب شرب شهروندان و مسافران در ایام نوروز  با جدیت هرچه بیشتر صورت می‌گیرد و ضمن کلرسنجی روزانه ، نمونه برداری میکروبی و شیمیایی آب نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: از زمان اجرای برنامه سلامت نوروزی تا کنون بیش از 360 مورد کلرسنجی از آب مصرفی در شهرستان دیر انجام و نتایج آن به ادارات آبفا و آبفار اعلام شده است.

وی اظهار کرد: در همین مدت 75 نمونه میکروبی و 15 نمونه شیمیایی آب نیز توسط همکاران بهداشت محیط از آب مصرفی شهرستان دیر نمونه‌گیری و آزمایش شده است.

  ناظمیان‌پور با تاکید بر اهمیت همکاری‌های بین بخشی در ارتقای بهداشت در جامعه، خاطرنشان کرد: در حوزه آب شرب سالم، شبکه بهداشت و درمان با ادارات آبفا و آبفار همکاری دارد و برنامه سلامت آب در شهرستان دیر در حال اجرا است.

وی افزود: به منظور اطمینان و بررسی وضعیت بهداشت مخازن و منابع آب شهرستان دیر ، 38 بار بصورت انفرادی و یا گشت مشترک با ادارات آبفا و آبفار توسط همکاران بهداشت محیط از سامانه آبرسانی شهرستان دیر  بازدید شده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

ارسال نظرات