سه پایه مشعل سکوی ۲۴A پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد

مجری طرح توسعه فاز‌های ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی از نصب موفقیت آمیز سه پایه مشعل سکوی ۲۴A پارس جنوبی در موقعیت مخزنی این عرشه گازی در خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۲۴۳۸
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،  فرهاد ایزدجو صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه از نصب سه‌پایه مشعل سکوی ۲۴A طرح توسعه فاز‌های ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: سه‌پایه مشعل سکوی یاد شده در موقعیت مخزنی فاز ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی در آب‌های خلیج فارس با تلاش متخصصان ایرانی در موقعیت مخزن پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد.

وی با اشاره به اینکه این سه پایه ۲۲ اسفندماه از کارخانه شرکت صنعتی دریایی ایران صدرای در بوشهر بارگیری شد گفت: پس از عملیات مهاربندی و حمل، چهارم فروردین ماه در موقعیت پارس جنوبی با تلاش متخصصان ایرانی در خلیج فارس نصب شده است.

مجری طرح توسعه فاز‌های فاز ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی وزن این تاسیسات را بیش از یک‌هزار تن دانست و افزود: با شروع عملیات شمع‌کوبی و نصب عرشه و گروتینگ در مدت ۸ روز عملیات نصب تمامی متعلقات مجموعا به وزن یک‌هزار و ۶۰ تن کامل می‌شود.

ایزدجو با بیان اینکه آخرین سه پایه مربوط به سکوی ۲۴B پارس جنوبی اردیبهشت ماه امسال در موقعیت مخزن این فاز گازی در خلیج فارس نصب می‌شود گفت: فاز‌های سه‌گانه ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در بخش خشکی و پالایشگاهی ۹۲ درصد و در بخش ساخت ۴ سکوی دریایی ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به عملیات حفاری چاه‌های گاز این فاز‌های پارس جنوبی عنوان کرد: عملیات حفاری چاه‌های گاز موقعیت سکوی ۲۲، ۲۴A و ۲۴B پارس جنوبی تکمیل شده و بر اساس برنامه زمانبندی، عملیات حفاری چاه‌های موقعیت سکوی ۲۳ پارس جنوبی که هم‌اکنون از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است، اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات