خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خبر داد:

معرفی جاذبه های گردشگری دفاع مقدس استان کرمانشاه طی نوروز 97

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از معرفی جاذبه های گردشگری دفاع مقدس استان به میهمانان و مسافرین نوروزی طی نوروز ۹۷ خبرداد.
کد خبر: ۹۰۰۳۴۲۶
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، جلیل بالایی در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری جنگ و دفاع مقدس در استان کرمانشاه، گفت: بخش اعظم گردشگرانی که برای بازدید از مناطق جنگی و یادمان های دفاع مقدس به استان کرمانشاه سفر می کنند، بصورت گروهی و سازمان دهی شده در قالب کاروان راهیان نور هستند.

 

وی ادامه داد: مدیریت این کاروان ها بر عهده سپاه، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بسیج است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: بخشی دیگر از بازدیدکنندگان از مناطق و یادمان های مقدس دوران جنگ، گردشگران و مسافرینی هستند که علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی استان به این مناطق نیز سفر می کنند.  

 

وی افزود: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان به منظور معرفی و شناساندن هرچه بیشتر یادمان های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی استان به گردشگران خصوصا در ایام نوروز برنامه هایی را اجرا می کند.   

 

بالایی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات انجام گرفته، معرفی این یادمان ها و مناطق عملیاتی در بروشورهایی است که در ایستگاه های راهنمای گردشگری(ورودی شهرها) در اختیار مسافرین و میهمانان نوروزی قرار می دهیم.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۵ یادمان دفاع مقدس  استان کرمانشاه را به عنوان میراث های معنوی این استان به ثبت ملی رسانده ایم، گفت: یادمان های مرصاد، بازی دراز، شهدای پاوه، شهید شیرودی و مطلع الفجر پنج یادمان استان هستند که به ثبت ملی رسیده اند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به تعامل بسیار خوب و مثبت این اداره کل، سپاه و حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این نهادها خدمات ارزشمند و مطلوبی به گردشگران دفاع مقدس ارائه می دهند و در بحث اسکان نیز ظرفیت های خوبی دارند.

 

وی یادآورشد: تمام تلاش و سعی ما معرفی و تبلیغات یادمان ها و مناطق عملیاتی استان برای جذب گردشگران بیشتر در این حوزه است.

ارسال نظرات