خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

تلاش برای تعیین تکلیف واحد‌های صنفی بدون پروانه در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به دنبال تعیین تکلیف واحد‌های صنفی بدون پروانه در استان هستیم، این واحد‌ها یا باید با دریافت پروانه کسب به صورت قانونمند عمل کنند یا این که پلمب شوند.
کد خبر: ۹۰۰۳۸۰۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
تلاش برای تعیین تکلیف واحد‌های صنفی بدون پروانه در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود سیجانی با اشاره به ظرفیت‌های استان قم اظهار کرد: این استان ظرفیت زیادی در زمینه سنگ و مواد غذایی دارد و کارخانه‌های زیادی در استان قم به تولید مواد غذایی مشغول هستند، بسیاری از این کارخانه‌ها محصولات خودشان را به خارج از کشور صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از واحد‌های صنعتی در استان قم به دلایلی همچون قدیمی بودن تکنولوژی و نداشتن بازار فروش تعطیل شدند که این مساله طبیعی است، در دنیا تعطیل شدن ۲۰ درصد از واحد‌های صنعتی در دوره بهره برداری، طبیعی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: واحد‌های تولیدی که از بانک تسهیلات می‌گیرند، باید برای تولید برنامه داشته باشند، از واحد‌هایی که در استان قم توان تولید، بازار فروش و اراده دارند، حمایت می‌کنیم.

سیجانی با اشاره به وضعیت بخش معدن استان قم اظهار کرد: این استان یک استان معدنی نیست و وسعت زیادی ندارد، در استان قم منابع زیاد منگنز وجود دارد و به دنبال افزایش عیار منگنز در این استان هستیم تا ارزش افزوده بیشتری در این بخش به وجود بیاید.

وی ادامه داد: دریاچه نمک یک ثروت خدادادی برای استان قم است، برای استفاده از منابع این دریاچه باید کار‌های زیادی صورت بگیرد و نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مختلف در دریاچه نمک وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در خصوص معدن طلا در استان اکتشاف مقدماتی صورت گرفته است، ولی در این معدن باید اکتشاف تکمیلی صورت بگیرد تا اقتصادی بودن یا نبودن سرمایه گذاری در آن مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال تعیین تکلیف واحد‌های صنفی بدون پروانه در استان قم هستیم، این واحد‌ها یا باید با دریافت پروانه کسب به صورت قانونمند عمل کنند یا این که پلمپ شوند، در مقابل فعالیت واحد‌های بدون پروانه کسب در استان بی تفاوت نیستیم.
ارسال نظرات