خبرهای داغ:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

برگزاری سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن از ۳۰ فروردین/۴۵ میلیون زائر در تعطیلات در بقاع امامزادگان حضور پیدا کردند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن از ۳۰ فروردین امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۳۹۱۸
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
برگزاری سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن از ۳۰ فروردین/۴۵ میلیون زائر در تعطیلات در بقاع امامزادگان حضور پیدا کردند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی، با اشاره به برگزاری سی و پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت امسال اظهار کرد: ۸۳ کشور اعلام آمادگی کردند تا در این برنامه شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: پنج مسابقه بین‌المللی برگزار می‌کنیم که بین کشور‌های اسلامی بی‌نظیر است و داوران بین‌المللی بر این امر اعتراف دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به انواع مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: مسابقات بین‌المللی طلاب برای دومین سال برگزار می‌شود که تاکنون ۴۴ کشور برای حضور اعلام آمادگی کردند؛ مسابقات دانشجویان، بزرگسالان در رشته حفظ و قرائت، بانوان در رشته حفظ و روشندلان و نابینایان از دیگر انواع رقابت‌ها است و بیش از ۳۰۰ نفر میهمان برای این مسابقات دعوت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در مسابقات طلاب علاوه بر رشته حفظ و قرائت، تفسیر و خطابه‌های قرآنی اضافه شده و موضوعات همایش پژوهشی به سراسر دنیا اعلام شده که هزار و ۱۱۵ مقاله در قالب ۱۳۰ مقاله خارجی و ۹۸۵ مقاله داخلی به دبیرخانه ارسال شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: همایش پژوهش‌های قرآنی از ۲۸ تا ۳۰ فروردین امسال با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی در قم برگزار می‌شود که دارای موضوعاتی مانند استکبارستیزی در قرآن، استکبارستیزی در سیره اهل بیت (ع) و استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در زمینه تربیت حافظ قرآن گفت: در سازمان اوقاف تعهدی ایجاد کردیم و بر اساس آن در طول ۶ سال، ۲ میلیون و ۱۷۵ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در آزمون کتبی و شفاهی مسابقات حضور پیدا کردند که حرکت خوبی برای فرهنگ‌سازی حفظ و انس با قرآن است.

وی با بیان اینکه ۱۰ مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در بقاع امامزادگان راه‌اندازی شده است گفت: ۲۰۰ نفر در حال حفظ شبانه‌روزی قرآن هستند و به مدت یک سال موفق به حفظ قرآن می‌شوند.

محمدی خاطرنشان کرد: ۲۳ استان در زمینه استفاده از فضای مجازی فعال هستند و اکنون بیش از ۴۶ هزار نفر در فضای مجازی برای حفظ قرآن مشغول هستند.

وی عنوان کرد: ۱۱ هزار مربی قرآن در زمینه حفظ، قرائت و روخوانی در سراسر کشور تربیت شدند و فعالیت‌های خوبی در نظام اسلامی و سازمان اوقاف را شروع کردند. پیش از انقلاب سابقه نداشت که حاکمیت نسبت به قرآن چنین عملکردی داشته باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری برنامه آرامش بهاری در جوار بقاع امامزادگان در تعطیلات نوروزی گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مبلغ به سراسر کشور اعزام شدند تا به اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی بپردازند که بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ بقعه در سراسر کشور را دربرمی‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۵ میلیون زائر در تعطیلات در بقاع امامزادگان حضور پیدا کردند که از برکات اهل بیت (ع) است.
ارسال نظرات