خبرهای داغ:

حرمت میزبانی عراقی‌ها در اربعین حفظ شود

امام‌جمعه قم گفت: با توجه به اینکه ایرانی‌ها خدمات مطلوبی را به زائرین در اربعین حسینی ارائه دادند اما باید در مناسبت‌های مختلف حرمت میزبانی عراقی‌ها را حفظ کنیم به دلیل اینکه سرزمین عراق به آنان متعلق دارد.
کد خبر: ۹۰۰۴۶۸۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
حرمت میزبانی عراقی‌ها در اربعین حفظ شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با مدیران موکب اهالی قم‌المقدسه که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اعتاب مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نسبت به تعامل میان اعتاب مقدس تأکیددارند به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به تعامل میان اعتاب مقدس داشته باشیم.

وی با اشاره به ارائه خدمات ایرانی‌ها به زائرین در اربعین افزود: با توجه به اینکه ایرانی‌ها خدمات مطلوبی را به زائرین در اربعین حسینی ارائه دادند باید در مناسبت‌های مختلف حرمت میزبانی عراقی‌ها را حفظ کنیم به دلیل اینکه سرزمین عراق به آنان متعلق دارد.

امام‌جمعه قم فعالیت‌های فرهنگی در نیمه شعبان را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: در نیمه شعبان باید فعالیت‌های ویژه فرهنگی دنبال شود تا بتوانیم به نتیجه متفاوتی در نیمه شعبان امسال برسیم.

وی ادامه داد: اختصاص مکانی بزرگ برای توسعه فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت مجموعه‌های مختلف می‌تواند ما را در رسیدن به نتیجه مطلوب فرهنگی یاری کند، همچنین باید برای تحقق اهداف فرهنگی ویژه در نیمه شعبان که نیازمند گذشت و کلان نگری است یک کار جامع با عنوان فراگیر دنبال شود. با نگاه کلان به مسائل نظام می‌توانیم شهر قم را در عرصه و زمینه‌های مختلف به جایگاه واقعی خود برسانیم.

ساخت ساختمان ۲۵ هزار متری در کربلا

محمود پارچه‌باف مدیر موکب اهالی قم‌المقدسه نیز اظهار داشت: برنامه‌های نیمه شعبان امسال قطعاً موردتوجه قرار خواهد گرفت، همچنین برنامه‌های فراوان و متعددی را همانند گذشته برای نیمه شعبان در نظر گرفته‌شده است و امیدواریم با وجود ظرفیت‌ها و گروه‌ها بتوانیم برنامه‌ها را هر چه ویژه‌تر دنبال کنیم.

وی ایجاد ساختمان در کربلا برای موکب مدنظر قرار داد و افزود: در تلاش هستیم تا ساختمان ۲۵ هزار متری که به هزینه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد را ایجاد کنیم و امیدواریم برای تأمین هزینه بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم.

همچنین در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد پیام سال نو را تذکر معاد دانست و ابراز کرد: نسل جدید انقلاب اسلامی و مردم باید در مناسبت‌های دینی به‌ویژه در نیمه شعبان به دنبال رویکرد‌های جدید باشند چراکه دشمنان به دنبال انحراف نسل جدید هستند.
ارسال نظرات