مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد

افزایش 92 درصدی صادرات ماهیان زینتی از استان مرکزی به خارج از کشور

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از افزایش 2 برابری صادرات ماهیان زینتی از استان مرکزی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون قطعه ماهی زینتی از استان مرکزی به کشورهای دیگر صادر شد که نسبت به سال 95 این میزان صادرات 92 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۹۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸

محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به میزان صادرات سال گذشته استان گفت: صادرات ماهیان زینتی از استان در سال گذشته ک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۳۷۴ قطعه بود.

وی با اشاره به صادرات 755 هزار و 533 قطعه‌ای ماهیان زینتی از استان در سال 95 گفت: سال 96 میزان صادرات در این بخش نسبت به سال 95 رشد 92 درصدی داشته است که به کشورهای عراق و افغانستان این صادرات انجام شده است.

مدیرکل مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: تخم مرغ خوراکی به مقدار 299 هزار و 500 کیلوگرم با افزایش 36 درصدی به کشور عراق و 68 هزار قطعه پولت تخم گذار با رشد 13 درصدی به کشورهای ارمنستان و ترکمنستان صادر شده است.

شانقی به صادرات مرغ و فرآورده‌های آن اشاره کرد و گفت: صادرات مرغ منجمد 93 هزار و 682 کیلوگرم با نظارت این اداره کل به عراق و 112 هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ به ویتنام بوده است.

وی افزود: همچنین 3 هزار و 697 کیلوگرم کرک بزی به ایتالیا، 3 هزار و 212 تُن خوراک و مکمل طیور به کشورهای افغانستان و ترکمنستان و صادرات عسل با 77 درصد رشد به میزان 40 هزار کیلوگرم به کشور مالزی صادر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات