خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال:

وظیفه مجمع نمایندگان ارتباط میان طلاب و مدیریت کلان حوزه‌های علمیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال گفت:ماموریت و وظایف اعضای مجمع نمایندگان طلاب، ارتباط بین طلاب و اعضای جامعه مدرسین و مدیریت کلان حوزه علمیه و حضور فعال در کمیسیون‌های تخصصی مجمع در ارتباط با مدیریت کلان حوزه و پیشنهاد طرح‌هایی است که مجمع عمومی مجمع نمایندگان طلاب به جامعه مدرسین و مراکز حوزوی دارد.
کد خبر: ۹۰۰۵۸۵۵
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
وظیفه مجمع نمایندگان ارتباط میان طلاب و مدیریت کلان حوزه‌های علمیه است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال سه شنبه شب در هشتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد اظهار کرد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، یادگار امام خمینی (ره) است که در منشور روحانیت از جامعه مدرسین خواستند تا جمعی را به عنوان حلقه وصل طلاب و فضلا و ارکان حوزه و جامعه مدرسین تعیین کنند.

وی افزود: جامعه مدرسین در پاسخ به مطالبه رهبر کبیر انقلاب، اساسنامه‌ای را با عنوان مجمع نمایندگان تنظیم و توسط رئیس وقت جامعه مدرسین در پاسخ به مطالبه امام، مجمع نمایندگان طلاب و فضلا را پیشنهاد کردند که امام خمینی (ره) نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و این مجمع شکل گرفت.

رئیس ستاد انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان کرد: انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلا هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود که در سال ۹۶ نیز هشتمین دوره انتخابات برگزار شد.

وی ادامه داد: ماموریت و وظایف اعضای مجمع نمایندگان طلاب، ارتباط بین طلاب و اعضای جامعه مدرسین و مدیریت کلان حوزه علمیه و حضور فعال در کمیسیون‌های تخصصی مجمع در ارتباط با مدیریت کلان حوزه و پیشنهاد طرح‌هایی است که مجمع عمومی مجمع نمایندگان طلاب به جامعه مدرسین و مراکز حوزوی دارد.

فرخ‌فال با بیان اینکه در دوره هفتم انتخابات مجمع نمایندگان طلاب در ۱۳۵ حوزه انتخابیه حدود ۲۲۱ نفر از فضلای برجسته حوزه‌های علمیه کاندیدا شدند گفت: در هشتمین دوره انتخابات مجمع ۶۰۰ نفر از استادان، طلاب و فضلا برای نمایندگی ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۴۸۰ نفر از سوی هیئت نظارت مورد تایید شدند و ۴۰ نفر نیز انصراف دادند.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته، ۴۴۰ نفر از افراد واجد شرایط برای ۱۴۸ حوزه انتخابیه تایید شدند و در نهایت نیز انتخابات در روز ۲۰ و ۲۱ اسفند ماه سال ۹۶ در فیضیه، شهرک مهدیه و پردیسان انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب عنوان کرد: در این دوره صندوق‌های سیار داشتیم و در هر صندوق از ۱۴۸ حوزه انتخابیه رأی ریخته شده بود و روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ به‌صورت متمرکز در جامعه مدرسین کار شمارش آرا با دقت و حساسیت فراوان آغاز شد.
ارسال نظرات