خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

قم جنبه معرفتی و باطنی را در مسابقات قرآنی طلاب جهان اسلام فراهم می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: پیامی که این مسابقات در قم دارد این است که بیشتر به جنبه‌های معرفتی، باطنی و معارف قرآن می‌پردازد و به ظواهر توجهی ندارد.
کد خبر: ۹۰۰۷۳۰۶
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
قم جنبه معرفتی و باطنی را در مسابقات قرآنی طلاب جهان اسلام فراهم می‌کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام در قم اظهار کرد: برگزاری این مسابقات در شناخت و معرفت نسبت به دین مؤثر است زیرا این مسابقات به جنبه‌های مفاهیم و معارف قرآن می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مسابقات به جنبه‌های مفاهیم و معارف قرآن اهتمام داشته باشند می‌تواند تأثیرگذار باشد و سبب می‌شود افراد در همه صحنه‌ها اسلام را آنگونه که هست درک کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه قرآن بزرگترین، نخستین و مطمئن‌ترین منبع درک شناخت درست اسلام است گفت: هر اندازه در این زمینه تلاش کنیم در پیشگاه الهی دارای ارزش است و آثار و کارکرد‌های سازنده دارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقات در قم گفت: قم به عنوان مرکز تولید و نشر معارف اسلامی است و پیامی که این مسابقات در قم دارد این است که بیشتر به جنبه‌های معرفتی، باطنی و معارف قرآن می‌پردازد و به ظواهر توجهی ندارد و همچنین ارتباط با علما و مراجع در این شهر سازنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی عنوان کرد: طلاب جهان اسلام در این برنامه شرکت می‌کنند که بیشترین نقش را در نشر معارف قرآن دارند و نشان می‌دهد حوزه‌های علمیه در کنار فقه و اصول به مسائل خاص قرآنی می‌پردازند بنابراین بسیار اقدام شایسته‌ای است که باید از آن قدردانی کرد.
ارسال نظرات