رئیس سازمان بهزیستی کشور:

تولد سالانه 25 هزار معلول در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هر سال 25 هزار معلول در کشور متولد می‌شود که در اجرای در ماده 5 برنامه ششم توسعه برای جلوگیری از تولد فرزندان معلول غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج اجباری شده است.
کد خبر: ۹۰۰۸۲۴۶
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ انوشیروان محسنی‌ بند‌پی رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در آئین معارفه و تکریم مدیر‌کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه تلاش در راستای پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی را از جمله برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، لذا پیشگیری از بروز معلولیت‌ها نمونه‌ای از برنامه‌های پیشگیرانه محسوب می‌شود .

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی‌سنجی در نوزادان افزود: سال گذشته در خصوص پوشش غربالگری شنوایی‌سنجی، تعداد ۲۰ هزار نفر با مداخله به هنگام و اقدامات تخصصی از ناشنوا شدن نجات پیدا کردند .

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در زمینه اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم که یکی از مهمترین عوامل نابینایی و کم‌بینایی افراد زیر ۲۰ سال است، پوشش کشوری به بالای ۸۰ درصد رسیده است.

محسنی بندپی به اجرای طرح غربالگری ژنتیک نیز اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تولد ۲۵ هزار معلولی که سالانه در کشور متولد می‌شوند، غربالگری ژنتیک ازدواج در قانون برنامه ششم الزامی شد و در همین راستا در سال ۹۶ تعداد ۱۸۰ هزار زوج جوان در این غربالگری، مشاوره دریافت کرده‌اند تا از تولد نوزادان معلول جلوگیری شود .

وی ارائه خدمات استاندارد و کیفیت بخشیدن به خدمات را رویکرد دیگر این سازمان دانست و افزود: توانمند‌سازی جامعه یکی از اهداف این سازمان بوده و در این راستا مستمری جامعه هدف این نهاد از ۵۳ هزار تومان به ۱۴۳ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره هم از ۱۰۰ هزار تومان به ۴۶۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد راهبرد دیگر سازمان بهزیستی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و از آنجاکه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و معضلات اجتماعی، نگاه اجتماع‌محورانه را می‌طلبد، سمن‌ها و بنیادهای خیریه به عنوان شرکای سازمان بهزیستی، تاکنون اقدامات بسیار اثربخشی را در این زمینه انجام داده‌اند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات