خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قم در برنامه گفتگوی خبری سیمای نور

سپاه در تمامی عرصه ها فعالیت های چشمگیری داشته است

فرمانده سپاه استان قم گفت: فعالیت سپاه در عرصه های سازندگی، محرومیت زدایی، فرهنگی و جنگ نرم، به موازات تقویت بنیه نظامی، چشمگیر است.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۰۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار «غلامرضا احمدی» طی سخنانی که عصر امروز به مناسبت فرارسیدن دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران در برنامه زنده گفتگوی خبری در سیمای مرکز قم ایراد کرد، با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و روز جانباز اظهار داشت: بعد از پایان سال‌های دفاع مقدس، از آنجا که به لطف خدا، رهبری حکیمانه امام خمینی (ره)، ایثار شهیدان و حضور مردم، دشمنان نتوانستند در جنگ سخت به اهداف و مقاصد شوم خود برسند، لذا به تغییر رویکرد از جنگ سخت به جنگ نرم پرداختند.

وی ادامه داد: لذا بر اساس اوامر و رهنمود‌های فرماندهی معظم کل قوا در تیرماه ۷۱ مبنی بر شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و قتل عام فرهنگی و ...، سپاه پاسدار انقلاب اسلامی رویکرد و اولویت حوزه ماموریت خود را از میدان نظامی به میدان جنگ نرم و دفاع فرهنگی از نظام تغییر داد.

فرمانده سپاه قم با اشاره به تفاوت ماموریت ارتش و سپاه ابراز داشت: ماموریت همرزمان ما در ارتش، دفاع نظامی از مرز‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است در حالی که سپاه، پاسدار دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که حضرت آقا واژه‌های سپاه، پاسداری، انقلابی و اسلامی و چگونگی آن را نیز تبیین فرمودند: و البته تقویت نظامی هم مدنظر سپاه بود که در مقابله با فتنه هفت ساله تکفیری‌ها تجلی یافت.
 
وی اردو‌های راهیان نور را بخشی ازاقدامات مرتبط با دفاع فرهنگی سپاه از نظام خواند و افزود: هیچ پشتیبانی و ذخیره فرهنگی از عملکرد شهدا و رزمندگان اسلام بهتر از راهیان نور نیست که بتواند فداکاری و ایثار هشت سال دفاع مقدس را که همچون سکوی پرشی ملت ما را به اوج رساند و به دنیا معرفی کرد، به جوانان انتقال دهد؛ سفر راهیان نور پیوند دهنده جوانان با شهداست.

احمدی تشکیل حلقه‌های تربیتی صالحین، نهضت روشنگری و ایجاد شبکه‌های روشنگری در تربیت نیرو‌های جوان را مدنظر قرار داد و با اشاره به اردو‌های جهادی گفت: این اردوها، بیش از اینکه بخش عمرانی آن مد نظر باشد، از نقطه نظر فرهنگی اهمیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده بسیج اظهار داشت: سپاه استان قم افتخار وجود فرماندهان شهیدی همچون سرلشکر شهید مهدی زین الدین را با خود دارد و وجود ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور نشان دهنده آنست که بخش عمده‌ای از بسیج مردمی در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند؛ بخشی از افتخار مقام سومی شهید و شهادت برای استان قم، مربوط به سپاه است، اما بخش اعظم آن مربوط به بسیج است و امروز نیز در هر عرصه‌ای که نیاز باشد حضور خواهند یافت.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «فضای مجازی قتلگاه جوانان است» و امروز بسیجیان باید همچون تخریبچی‌های دوران دفاع مقدس که راه را برای عبور رزمندگان هموار می‌کردند، دست جوانان را بگیرند و از قتلگاه فضای مجازی نجات دهند.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه فضای مجازی گفت: این قرارگاه در استان قم با حضور نیرو‌های مومن، انقلابی و متخصص فعالیت می‌کند و جبهه نیرو‌های انقلابی را منسجم می‌کند.

احمدی با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه سپاه خاطر نشان ساخت: عمده پیشرفت‌های عمرانی کشور، ساخت سد‌ها و دیگر پروژه‌های کلان، در خدمت به مردم صورت می‌گیرد و خیلی اوقات، دولت به تعهداتش در قبال خدمات ارائه شده از سوی سپاه، به هنگام عمل نمی‌کند به طوری که در حال حاضر به عنوان ۳۴ هزار میلیارد تومان کار انجام شده توسط سپاه انجام شده که هیچ مبلغی برای آن پرداخت نشده است.

وی با تبیین فعالیت‌های قرارگاه عمران و آبادانی در استان قم گفت: دهستان قمرود قم منطقه محرومی است که عمده فعالیت سپاه در این دهستان، اشتغال و آبادانی و عمران است و بسیج سازندگی نیز در سطح کل استان در حال فعالیت‌های محرومیت زدایی می‌باشد.

فرمانده سپاه استان قم ادامه داد: یک بخش از گروه‌های جهادی نیز از قم به مناطق محروم‌تر در کشور مثل سیستان و جنوب کرمان اعزام می‌شوند و سال ۹۶ در خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه، خدمات ماندگاری ارائه دادند.

وی با توصیف قدرت دفاعی و بنیه نظامی کشور تاکید کرد: شرایط و قدرت نظامی جمهوری اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نیست و امروز توان نظامی سپاه به حدی است که می‌تواند در مقابل هر تهدیدی بایستد.

احمدی در خصوص راه اندازی سامانه خبری ۱۱۴ اطلاعات سپاه قم گفت: با توجه به تهدید جریان نفوذ و نفاق در جامعه، ماموریت این سامانه این است که جامعه اطلاعاتی مردم که اگر مشکوک به جریان نفاق و نفوذ و اقدامات ضدامنیتی شدند، از این طریق به مسئولان ذیربط اطلاع دهند.

وی با قدردانی از روحیه و انگیزه بالای مردم نسبت به دفاع از ارزش‌های انقلاب تاکید کرد: این روحیه ارزشی هر سال بیش از پیش در راهیپمایی‌هایی همچون ۲۲ بهمن، روز قدس و ۹ دی ماه متجلی می‌شود.
ارسال نظرات