خبرهای داغ:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد

بی‌توجهی شیعیان به قرآن کریم اتهامی بی‌اساس است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بی‌توجهی شیعیان به قرآن کریم را اتهامی بی‌اساس دانست و ابراز کرد: با توجه به این اتهام پوچ که توجه شیعیان به اهل‌بیت (ع) را بیشتر از قرآن کریم می‌دانند، بنابراین لازم است نشر و تبیین معارف قرآنی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۰۱۰۳۷۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴
بی‌توجهی شیعیان به قرآن کریم اتهامی بی‌اساس است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در محفل شعر کریمه که در حاشیه همایش بینات در سالن جلسات کتابخانه حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به دیدار رهبری با جامعه قرآنی در سال گذشته، اظهار کرد: ایشان تأکید کردند که قرآن کریم وارد عرصه‌های هنری قرار گرفته و در قالب‌های هنری قرار گیرد.

رئیس سازمان سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از فردای آن روز اقدامات هنری در این زمینه در دستور کار قرار گرفت، افزود: با وجود اینکه نقص‌های مختلفی در این زمینه قابل رویت بود، اما پیگیری‌های متعدد سبب شکل‌گیری حرکات خوبی شد.

وی همایش بینات را آغازی برای حرکات عظیم‌تر دانست و عنوان کرد: یکی از نکاتی که باید در این راستا مورد توجه قرار گیرد، این است که از تمام شعرا در سطح کشور و بین‌الملل دعوت کرده و نظرات ایشان را درمورد انشای شعر قرآنی جمع‌آوری کنیم.

محمدی شعر را یکی از کارآمدترین هنر‌ها برای تبلیغ برشمرد و ابراز کرد: اگر جمع‌آوری پیشنهادات، نظرات و نکات شعرا به‌عنوان یک اصل در دستور کار قرار گیرد، این حرکت تا با قدرت و نتایج بهتری انجام می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت پرداختن به شأن قرآن کریم گفت: توجه به شأن این کتاب آسمانی از نکاتی است که باید همواره مورد توجه باشد.

وی سخنان حضرت آیت‌الله جوادی آملی درخصوص قرآن کریم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ایشان می‌فرمایند که قرآن و عترت در مقام سبوط عدل هم هستند، اما در مقام اثبات این چنین نیست چرا که در نبود قرآن نبوت و رسالت پیامبر اکرم (ص) و امامت امامان بزرگوار نیز زیرسوال می‌رود.

محمدی اظهار کرد: قرآن مجید تنها کتابی است که با تمام قدرت و استحکام توانسته خود را حفظ کرده و با دشمنان مقابله کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بی‌توجهی شیعیان به قرآن کریم را اتهامی بی‌اساس دانست و ابراز کرد: با توجه به این اتهام پوچ که توجه شیعیان به اهل‌بیت (ع) را بیشتر از قرآن کریم می‌دانند، بنابراین لازم است نشر و تبیین معارف قرآنی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی ایجاد ارتباط و انس جوانان با قرآن را الزامی برشمرد و گفت: دشمن در پی این است که ایمان را از جوانان ما برباید که تنها راه مقابله با این حرکت نیز استفاده از کلام الله مجید، معارف آن و سیره اهل‌بیت (ع) است.

محمدی خاطرنشان کرد: عشق و علاقه‌ای که میان جوانان و اهل‌بیت (ع) است، اگر به قرآن کریم نیز تعمیم یابد، سبب سهل‌شدن آشنایی آن‌ها با معارف قرآنی شده و مصون داشتن آن‌ها از آسیب‌های متعدد می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید براینکه قرآن کریم نوری است که انسان را به سعادت و رستگاری می‌رساند، ادامه داد: همان‌گونه که امام حسین (ع) مقصد خود را قرآن قرار داده بودند ما نیز باید هدف خود را این کتاب آسمانی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه تبیین جامع قرآن در جامعه باید به درستی صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: اگر قرآن در تمام ابعاد زندگی و برای همه اشخاص تبیین شود، لذت انس با قرآن نصیب افراد خواهد شد.

محمدی با اشاره به کلام رهبری مبنی بر اینکه موحد واقعی با ظلم و کفر مبارزه می‌کند، افزود: دشمن‌ستیزی ازجمله ویژگی‌های مومنانی است که موحد واقعی بوده و با کفر مبارزه می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: اساس توحید واقعی مبارزه با کفر است که متاسفانه به‌درستی تبیین نشده است، همچنین مقولات دیگری، چون ولایت، عدالت، سبک زندگی قرآنی و... از جمله نیاز‌های امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه چنین رویداد‌هایی ظرفیت بزرگی برای معرفی معارف قرآنی است، گفت: معارف قرآن باید به زبان جامعه بیان شود تا پیامد‌های مبارکی را به همراه داشته باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: در این راستا و برای نشر معارف قرآنی از طریق هنر که زمینه‌ای بسیار وسیع است با تمام وجود تلاش خواهیم کرد.
ارسال نظرات