خبرهای داغ:
امام جمعه اسلام آبادغرب:

استفاده از نيروى جوانان باعث پیشرفت کشور در عرصه های مختلف می شود

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: برنامه‌ريزان و سياستگذاران كشور بايد از نيروى جوانان که باعث پیشرفت کشور در عرصه های مختلف می شود استفاده کنند چراكه امروزه يكى از مهم‌ترين شاخص‌هاى پيشرفت هر كشور، برخوردارى از توان و جمعيت جوان بالا و متخصص است.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۲۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام  محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز اظهار داشت: بى‌ثبات‌ سازى محيط داخلى ايران از جمله طراحى‌هاى آمريكا، اسرائيل و رژيم آل سعود است كه جهت «مهار» و «تغيير رفتار» جمهورى اسلامى ايران در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: بى‌ثبات‌سازى و ناامن‌سازى داخلى يك كشور، نيازمند شكل‌گيرى بسترها و زمينه‌هاى فراوانى چون ايجاد يأس و بدبينى در مردم نسبت به مسؤولان نظام، تشديد شكاف‌هاى اجتماعى و قوميتى، دامن زدن به آسيب‌هاى اجتماعى همچون اعتياد، طلاق، حاشيه‌نشينى و... ترويج ابتذال، اباحه‌گرى و حيازدايى از زنان، تضعيف اعتقادات و گسترش شبهات فكرى، مقاومت مدنى و قانون‌شكنى در ملاء عام و مقاومت در برابر اجراى قانون توسط نيروهاى امنيتى، قضايى و انتظامى و... است.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب عنوان کرد: در روزها و هفته‌هاى اخير شاهد آن هستيم كه دشمنان نظام اسلامى پيكان حملات خود را متوجه نيروهاى خدوم و فداكار انتظامى كشور كرده‌اند و در تلاش هستند با اجراى سناريوهاى مختلف، ضمن شكستن هيمنه و اقتدار نيروى انتظامى، مأموران ناجا را در برخورد با هنجارشكنى‌ها و قانون‌شكنى‌ها منفعل و بى‌تفاوت نمايند.

 

وی گفت: بدون ترديد بخش مهمى از امنيت امروز جامعه ما از مرزهاى طولانى كشور گرفته تا جاده‌ها و شهرها و روستاها، مرهون تلاش‌هاى پيگير و شبانه‌روزى بيش از ۴۰۰ هزار نيروى جان بركف انتظامى است كه براى تأمين اين مهم، هر ماه تعدادى از آنان مظلومانه توسط اشرار و گروهك‌هاى تروريستى و تكفيرى به شهادت مى‌رسند و تعدادى ديگر از آن‌ها توسط شبكه‌هاى ماهواره‌اى و شبكه‌هاى اجتماعى در فضاى مجازى، به ناحق مورد ناجوانمردانه‌ترين حملات قرار مى‌گيرند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه تأمين نظم، امنيت و آرامش در كشورى چون ايران يقيناً كارى سخت و دشوار است، ابراز داشت: در اين ميان نمى‌توان برخى غفلت‌ها، كم‌كاري‌ها و خداى ناكرده برخى رفتارهاى غيرقابل دفاع و توجيه تعدادى از مأموران انتظامى را كه تحت شرايط سخت و فشارهاى روانى در محيط انجام مأموريت مرتكب مى‌شوند را كتمان كرد اما اين رفتارهاى حداقلى و استثنايى را نبايد به كل بدنه و جايگاه اين نيروها تعميم بخشيد. معدل عملكرد نيروى انتظامى در جمهورى اسلامى ايران، از نمره قابل قبول و قابل دفاعى برخوردار است و هيچ‌كس نبايد به خود اجازه دهد، مانع اجراى قانون، برقرارى نظم و تأمين امنيت توسط مأموران انتظامى شود.

 

حجت الاسلام مهری افزود: هرگونه تضعيف جايگاه نيروى انتظامى باعث تقويت اراذل و اوباش، قانون‌شكنان، گروهك‌هاى تروريستى اخلال‌گران اقتصادى و مفسدان فرهنگى و اجتماعى خواهد بود.

 

وی با اشاره به مناسبت شنبه8 ارديبهشت روز ولادت با سعادت على ابن الحسين حضرت على اكبر(ع) و روز جوان است گفت: اين ولادت با سعادت را خدمت همه محبان و شيعيان آن حضرت به‌خصوص جوانان مومن و انقلابى تبريک و تهنيت عرض مى‌نماييم. اميد است جوانان كشور با الگو قراردادن آن فرزند رشيد، شجاع و با بصيرت امام حسين(ع) راه سعادت دنيوى و اخروى را در دوران جوانى دنبال نموده و از انحراف و افتادن در مسير باطل كه در اين دوران بيش از هر زمان ديگر است، مصون بمانند. علاوه بر اين شايسته است كه مسؤولين و برنامه‌ريزان كشور به ظرفيت عظيم علمى و توان اين سرمايه‌هاى كشور توجه ويژه نموده و با برنامه‌ريزى درست زمينه بهره‌بردارى از آن‌را فراهم نمايند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: يكى از مسائل مهم كه برنامه‌ريزان و سياستگذاران كشور بايد به آن توجه نمايند با توجه به اين‌كه كشور ما از جهت جمعيتى، جزء كشورهاى داراى جمعيت جوان محسوب مى‌شود، استفاده از نيروى جوانان و بهره‌بردارى بهينه از توان علمى و عملى و شور و نشاط آنان در عرصه‌هاى مختلف كشور به‌ويژه در عرصه پيشرفت اقتصادى و علمى است؛ چراكه امروزه يكى از مهم‌ترين شاخص‌هاى پيشرفت هر كشور، برخوردارى از توان و جمعيت جوان بالا و متخصص است. بنابراين اين دوران و فرصت بسيار ارزشمند را بايد غنيمت شمرد و با برنامه‌ريزى درست، از تمام ظرفيت جوان كشور استفاده كرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه‏‌شنبه 11 ارديبهشت برابر با اول ماه مى ميلادى، روز جهانى كار و كارگر است بیان داشت: اين روز فرصت مناسبى است كه از زحمات و تلاشهاى كارگران زحمتكش، پر توان و تلاش گر كشور قدردانى نماييم. كارگران نيروى اصلى پيشرفت كشور محسوب مى‌شوند. به‌همين‌دليل در تعاليم دينى و اسلامى، به كار و كارگر جايگاه و ارزش والايى داده شده است چنان‌كه پيامبر گرامى اسلام(ص) بر دستان كارگر بوسه زدند و آن‌را از عذاب آخرت مصون دانستند. با توجه به اين موضوع، امسال كه سال حمايت از كالاى ايرانى از سوى مقام معظم رهبرى اعلام شده است مى‌توان با برنامه‌ريزى و سياستگذارى درست و با متابعت از رهنمودهاى مقام معظم رهبرى، در مسير تحقق اين شعار و نيز حمايت از محصول كارگر ايرانى و نيز ارتقاء جايگاه اين نيروى پرتلاش اقتصاد كشور گام برداشت.

 

وی گفت: دين مبين اسلام سعى دارد كه فرهنگ كار را با اهميت دادن به جايگاه كارگر نهادينه نموده و جامعه را از تن آسايى و مصرف گرايى صرف باز داشته و به سمت توليد و اشتغال هدايت نمايد؛ روشى كه در سيره زندگى و عملكرد رسول گرامى اسلام (ص) و ائمه معصومين نيز بسيار مشهود است.

 

وی خاطر نشان کرد: اين روز فرصت مناسبى است كه از زحمات و تلاشهاى كارگران زحمتكش، پر توان و تلاش گر كه با همت والاى خود چرخ صنعت و توليد را به گردش در مى‌آورند و كار را عبادت و تلاش خود را در سرنوشت ملت و كشور مؤثر مى‌دانند، تجليل و قدردانى شود.  خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مناسبت های چهارشنبه12 ارديبهشت و 15 شعبان ولادت حضرت قائم (عج) (255 ه‍ ق) روز جهاني مستضعفان  و روز سرباز گمنام را به سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات تبریک عرض نمود و ابراز داشت: رهبرمعظم انقلاب اسلامى(مدظله العالی) از وزارت اطلاعات به‌عنوان «چشم بينا و بيدار نظام اسلامى» نام می برد كه در سنگرى مهم و كليدى به صيانت از جمهورى اسلامى ايران مى‌پردازند. حقا و انصافا بخش اعظم از امنیت و آرامش امروز ما در سراسر کشور و امنیت و اقتدار مرزی و فرا مرزی کشورمان مدیون و مرهون مجاهدتهای خاموش و چشمان بیدار سربازان گمنام امام زمان(عج) و فرزندان امام راحل و رهبری عظیم الشان است.

 

حجت الاسلام مهری همچنین با اشاره به 12 ارديبهشت سالروز شهادت استاد مرتضى مطهرى گفت: اين روز كه به پاسداشت مقام آن معلم شهيد، روز معلم نامگذارى شده است را به همه معلمان عزيز كه رسالت تعليم و تربيت فرزندان و آينده سازان نظام اسلامى را بر عهده دارند، تبريك عرض مى‌نماييم.

 

وی گفت: شهيد مطهرى، روحانى عالم و بصير، مجاهدى خستگى ناپذير و معلمى روشنگر و دلسوز بود كه زندگى خود را وقف تعلم و سپس تعليم جامعه به‌ويژه نسل جوان نمود و ارشاد و رهايى آنان از خطر انحراف و كجروى با استفاده از تعاليم اسلامى را دنبال كرد.

 

وی خاطر نشان کرد: شيوه و منش اين استاد بزرگوار در هدايت گرى و تعليم افراد جامعه، الگوى تمامى معلمان جامعه ما است كه اين رسالت بزرگ يعنى تربيت آينده سازان جامعه اسلامى را برعهده دارند. هم‌چنين با توجه به نقش مهم و تأثيرگذارى كه اين قشر از جامعه اسلامى بر عهده دارند، از مهم‌ترين اقدامات براى ارتقاى سطح نظام آموزشى كشور و تحول در آن، توجه به جايگاه معلم و ارتقاى سطح شغلى و نيز سطح دانشى و حرفه‌اى آنان است كه لازم است در برنامه‌ريزى‌ها و سياستگذارى‌هاى مدنظر در نظام آموزشى كشور بدان توجه خاص شود.

ارسال نظرات