خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کرد

اختصاص بودجه‌های قرآنی برای آموزش قرآن به نونهالان

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید بخشی از بودجه‌های قرآنی برای آموزش قرآن به نونهالان قرار داده شود.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۹۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
اختصاص بودجه‌های قرآنی برای آموزش قرآن به نونهالان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی هفته قرآن و عترت که در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) در زمینه تمسک به قرآن و عترت اظهار کرد: در این روایت جداناپذیری بین قرآن و عترت اعلام شده و در تمام منابع شیعه و اهل سنت از این روایت سخن به میان آمده است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌خواهند بیان کنند که قرآن و عترت باید با یکدیگر باشند. برخی از فلاسفه بر وجود قانون مترقی تأکید دارند تا سعادت تأمین شود و دسته‌ای دیگر وجود مجری صالح را تأمین‌کننده سعادت جامعه می‌دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) قانون مترقی، مجریان صالح و تمسک به قرآن و عترت را ضامن سعادت بیان می‌کنند گفت: مردم جامعه باید کنار قرآن و عترت قرار گیرند و اگر این دو را رها کنند عین ضلالت و گمراهی در جامعه روی می‌دهد بنابراین پیام‌های هدایت‌گرایانه قرآن و عترت باید در متن جامعه باشد تا سعادت و خوشبختی را به همراه داشته باشد. لازم است در نظر داشت قرآن و شریعت به مفسر نیاز دارد و نقش تبیینی را پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) دارند.

وی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت گفت: ارتباط تنگاتنگی بین قرآن و عترت وجود دارد و جدایی‌ناپذیر هستند.

حسینی بوشهری به مشترکات بین قرآن و عترت اشاره کرد و افزود: این دو میراث ماندگار و یادگار پیامبر اکرم (ص) و دارای مقام عصمت هستند. اگر قرآن و عترت از عصمت برخوردار نبود امکان نداشت پیامبر اکرم (ص) به تمسک به آن‌ها تأکید کنند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن و عترت مایه حیات بشری و واسطه ارتباط و آشنایی انسان‌ها با خدا است و خط پایان خداشناسی محسوب می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فراگیری را نخستین وظیفه در برابر قرآن ذکر کرد و افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند کلام الهی بهترین کلام است بنابراین باید بخشی از بودجه‌های قرآنی برای آموزش قرآن به نونهالان قرار داده شود. در گذشته با وجود مکتب‌خانه‌ها فرد هنگام ورود به مدرسه قرآن را آموخته بود.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه‌های قرآنی برای آموزش قرآن به نونهالان پیش از ورود به مدرسه باید پررنگ شود. در اهمیت قرآن‌آموزی این امر کافی است که امام صادق (ع) فرمودند: انسان مسلمان پیش از مرگ باید قرآن را بیاموزد.

حسینی بوشهری عنوان کرد: قرآن‌ها طاقچه‌ها را زیبا کرده، ولی افراد به تلاوت قرآن نمی‌پردازند در حالی که راه زنگ‌زدایی از دل تلاوت قرآن است و به دل جلا می‌دهد.

وی استماع قرآن را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: این امر در جامعه به فراموشی سپرده شده و در مجالس ختم زمانی که قاری قرآن تلاوت می‌کند افراد مشغول حرف زدن هستند در حالی که باید به تلاوت قرآن گوش فراداد و تأمل کرد و به تدبر در آیات قرآن پرداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عمل به قرآن از دیگر موارد است به طوری که هدف قرآن عمل به آن است و در اهمیت حفظ قرآن این امر کافی است که قلبی که قرآن در آن جای گرفته خداوند عذاب نمی‌کند.

وی یادآور شد: باید اهل بیت (ع) را بشناسیم تا زمینه‌ای برای محبت و اطاعت از آن‌ها شود و در این بخش نباید شعار دهیم. در زمینه دفاع و نشر معارف اهل بیت (ع) باید اقدامات جدی انجام و کتابچه‌های کوچک برای گسترش معارف و فرهنگ اهل بیت (ع) تألیف شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تیتر افسوس‌برانگیز یکی از روزنامه‌ها مبنی بر اینکه مبادا کتابفروشی‌ها به کبابفروشی‌ها تبدیل شود گفت: کتابفروش داریم، ولی کتابخوان نداریم به همین دلیل بسیاری از کتابفروشی‌ها در معرض تعطیلی هستند البته اقدام اساسی در زمینه قیمت کاغذ ضروری است.
ارسال نظرات