خبرهای داغ:
نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

۷۰ درصد زکات سال گذشته به فقرا داده شد/برآورد جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در سال ۹۷

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد زکات به فقرا داده می‌شود گفت: باقی زکات دریافت شده از مردم نیز در امور عام المنفعه صرف می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۱۸۰۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
۷۰ درصد زکات سال گذشته به فقرا داده شد/برآورد جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در سال ۹۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدرضا تقوی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سبحانی که در موسسه امام صادق (ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد تغذیه و خوراک جامعه با نظارت وزارت جهاد کشاورزی تأمین می‌شود اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی به نوعی متصدی تغذیه مردم است چراکه اگر بیماری یا مشکلی در دام‌ها یا زمین‌های کشاورزی ایجاد شود سبب می‌شود تغذیه مردم با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به مسوولیت سنگین وزارت جهاد کشاورزی در نظارت بر روند تامین مایحتاج تغذیه عمومی گفت: با استقرار روحانی در کشتارگاه‌های کشور بر ذبح شرعی نظارت می‌کنیم و در خارج از کشور نیز نظارت بر ذبح شرعی صورت می‌گیرد.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد افزود: پیش‌بینی این است که امسال این رقم به ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد زکات به فقرا داده می‌شود اظهار کرد: باقی زکات دریافت شده از مردم نیز در امور عام المنفعه صرف می‌شود.

تقوی با اشاره به پیوست فرهنگی اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: وزارت جهاد کشاورزی مرکزی علمی و جهادی است و به همین منظور ۴ هزار و ۵۰۰ متخصص در حوزه تحقیقات این وزارت‌خانه مشغول به کار و انجام امور پژوهشی هستند.

وی با بیان اینکه کشت‌های گلخانه‌ای در حال رونق است گفت: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در کشورمان ساحل وجود دارد و در زمینه آبیاری ۴۲۷ میلیارد متر مکعب استیصال آب داریم که ۳۰ درصد آن استفاده می‌شود و ۷۰ درصد آن پرت است و تلاش می‌شود از آن بیشتر استفاده شود.
ارسال نظرات