خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی :

ملت ایران با صبر و استقامت توانست انقلاب را شکل بدهد و از گردنه های خطرناک عبور کند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: ما 5 مقطع تاریخ را فرارویمان داریم، مقطع اول همان بعثت، که آغازگر اسلام است و مقطع دوم، غدیر که استمرار بعثت و اسلام است و مقطع سوم نیز عاشورا می باشد که باعث احیای بعثت شده است.
کد خبر: ۹۰۱۲۴۲۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام علی سعیدی درهمایش روز عقیدتی سیاسی در جمع کارکنان سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: ما ۵ مقطع تاریخ را فرارویمان داریم، مقطع اول همان بعثت، که آغازگر اسلام است و مقطع دوم، غدیر که استمرار بعثت و اسلام است و مقطع سوم نیز عاشورا می‌باشد که باعث احیای بعثت شده است.
وی عنوان داشت: مقطع چهارم، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که بستر ساز و وسیله ساز جهانی شدن اسلام است و ما امروز در مقطع چهارم قرار داریم و قرار است تاریخ را رقم بزنیم.
ایشان گفت: براساس روایات و پیش گویی‌های ائمه معصومین (علیهم السلام) یک چنین مردمی که به نظر می‌رسد مصداق آن، مردم امروز ما هستند، قرار است سرنوشت تاریخ را رقم بزنند و زمینه ساز ظهور آخرین ذخیره الهی شوند و پنجمین مقطع، ظهور است که باعث جهانی شدن اسلام می‌شود.
وی تصریح کرد: واقعیت این است که امروز دو جبهه تمام عیار و دو اراده در برابر هم صف آرایی کرده اند، یک طرف انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر اسلام ناب و گفتمان نبوی و علوی با محوریت، ولی فقیه و مردم انقلابی ایران و در طرف مقابل جبهه‌ای از کفر، شرک، نفاق و ارتجاع منطقه است.
علی سعیدی خاطر نشان کرد: امروز ما صحنه همبستگی بین رژیم اشغالگر قدس با رژیم عقب مانده ارتجاعی عربستان در کنار آمریکا و رئیس جمهور نامتعادل آن پیش رو داریم، که اوج حقارت سران اسلامی مرتجع را شاهد هستیم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ایام مباهله سال گذشته فرموند: همه اسلام با همه کفر در تقابل با هم قرار گرفته اند.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: البته این تقابل مربوط به امروز نیست و در گذشته نیز شاهد چنین مواردی بوده ایم و یکی از آن‌ها در زمان فرعون و حضرت موسی بوده است که به فرعون گفته شد مردی انقلابی خواهد آمد و بساط این قدرت کفر آمیز را برخواهد چید.
حجت الاسلام علی سعیدی بیان داشت: مقطع دوم این تقابل در عصر عباسیان بود که از گذشته دور گفته شده مردی انقلابی برای تشکیل حکومت جهانی خواهد آمد.
وی تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر ۲۴ مرتبه از امام زمان (عج) سخن به میان می‌آورد که ۲۰ مرتبه آن توصیفی و ۴ مرتبه به صراحت نام آن حضرت را بیان می‌نماید.
ایشان تصریح کرد: آن روز همه دستگاه جور در تلاش بود که مقابل اراده خدا بایستد و امروز نیز تمام دستگاه‌های استکباری تلاش می‌کنند در برابر ظهور بیاستند و تمرکز آن‌ها بر ایران به خاطر همین مسئله است، چون ایران پرچم دار ظهور آخرین حجت الهی است.
وی با بیان اینکه بین مقطع کنونی و دو مقطع گذشته چند تفاوت وجود دارد افزود: اولین تفاوت، گستره این تقابل است به گونه‌ای که این تقابل در هیچ دوره‌ای به این شکل و اندازه نبوده است.
علی سعیدی افزود: دومین تفاوت بحث حاکم دینی و حاکمیت دینی است، به طوریکه برای شکل گیری حاکم دینی اراده باری تعالی کافی می‌باشد، اما برای شکل گیری حاکمیت دینی دو اراده لازم است و آن شامل اراده ذات باری تعالی و دیگری نیز اراده مردم می‌باشد که آن هم در چارچوب قدسی ذات باری تعالی است، به طور مثال در دوران حضرت موسی مردم در حدوث انقلاب با موسی همکاری کردند، اما در بقای آن همراه نبودند.
وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه خداوند به خاطر صبر و استقامت بنی اسرائیل وعده نیکویش را بر آنان تمام کرد گفت: اگر ملت ایران توانستند انقلاب را شکل بدهند و از گردنه‌های خطرناک عبور کنند به دلیل صبر و استقامتشان بوده است، اما اگر روزی به خاطر معیشتشان از مثلاً شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، عقب نشینی کردند، این گامی رو به عقب نشینی است.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تاکید کرد: در زمان پیامبر نیز سخت‌ترین شرایط در شعب ابی طلاب به آن‌ها تحمیل شد که آن‌ها مقاومت کردند و پیروز شدند، اما وقتی یک مجموعه به مردم القا کند که معیشت را می‌خواهید یا هسته‌ای را، ممکن است همان مردم بگویند معیشت ما را فراهم کنید و امروز می‌بینیم که متاسفانه معیشتمان نیز به اینجا کشیده شد و هم اکنون نیز در حال برداشتن گام‌های دیگری در این زمینه هستند.
وی افزود: تاکنون که مشکل عمده‌ای برای نظام به وجود نیامده، اما از این به بعد به دنبال این هستند تا بگویند موشک می‌خواهید یا معیشت؟ این تبانی بین فرانسه، آلمان وانگلستان با آمریکا و ارتجاع منطقه برای همین است که ما را کم کم به تسلیم بکشانند.
حجت الاسلام علی سعیدی یادآور شد: دَوَران امر بین هسته‌ای یا معیشت، قدرت دفاعی و معیشت، حقوق بشر و معیشت، حجاب و معیشت و پس از آن نیز اسلام و معیشت مشکلاتی است که امت‌های گذشته نیز دچار آن شده اند و در برابر خواست دشمن مقاومت کردند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: سومین تفاوت در شیوه رهبری و تدبیر ذات باری تعالی می‌باشد درباره معرفی رهبران و دارای یک ساز و کار خاصی است.
وی گفت: انبیاء را خداوند یکی پس از دیگری معرفی کرد به طوریکه مدل رهبری پیامبر مدل رهبری انبیأ است که " طبیب دوار به طبه " بود یعنی پیامبر می‌گردد و مردم را تک تک هدایت می‌کند، اما در مورد امامت وقتی مردم امام را شناختند باید گرد رهبری امام جمع شوند.
سعیدی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا (س) گفت: مَثَل امام، مثل کعبه است که مردم باید به گرد آن بگردند.
وی تصریح کرد: سه مدل رهبران الهی داریم که عبارتند از: مدل انبیا، مدل ائمه تا قبل از امام حسن عسکری (ع) و مدل سوم از امام عسکری (ع) به بعد، یعنی ذخیره کردن آخرین حجت خداوند برای ایجاد تحول و دگرگونی در مردم برای شکل گیری حکومت جهانی اسلام است و تا امام عسکری (ع) خداوند برای مردم امام پیش بینی می‌کرد، اما از امام عسکری (ع) به بعد خداوند می‌فرماید بروید به دنبال امام که در اینجا تحول همه جانبه لازم است.
حجت السلام سعیدی تفاوت چهارم را اینگونه بیان داشت که: تا زمان امام عسکری (ع)، ائمه معصومین باتوجه به اظهارات ظاهری مردم عمل می‌کردند و با باطن مردم کاری نداشتند، اما امام عصر (عج) در حوزه درون وارد می‌شود که آیا درون مردم نیز آمادگی برای حکومت الهی را دارد یا خیر.

وی تاکید کرد: در مورد امام زمان فرق دارد به طوریکه آخرین حجت الهی باتوجه به تحولی که درون انسان‌ها ظهور می‌کند و می‌بیند که آیا مردم آمادگی حکومت الهی را دارند یا خیر و یک ملتی باید با تمام وجود از حاکم الهی استقبال کند و زمینه را مهیا کند که اگر ملت ایران این آمادگی را پیدا نکند، ممکن است قرعه به نام ملت دیگری بیافتد.

وی تصریح کرد: پنچ نوع آمادکی برای ظهور لازم است:
اول، آمادگی فردی غیر موثر است به طوریکه برخی افراد جامعه ما فقط بین منزل و مغازه شان در تعال هستند و با امور دیگر کاری ندارند که انسان‌های خوبی هستند، اما تاثیر در جهاد و مبارزه برای ظهور ندارند و دوم، آمادگی فردی موثر یعنی تاثیر گذار است و همه تلاشش برای ظهور امام زمان (عج).
سوم، آمادگی سیستمی است یعنی قبل از ظهور امام زمان باید یک حکومت شکل بگیرد، مگر می‌توان با حکومت شاه، صدام و داعش و ... زمینه ساز ظهور امام زمان فراهم شود؟
شهدای مدافع حرم بزرگترین حماسه را در برطرف کردن موانع ظهور برداشتند.
چهارم، آمادگی منطقه‌ای است به طوریکه باید منطقه متحول میشد، ما مگر می‌توانیم در برابر حوادث سوریه و فلسطین و یمن و ... بی تفاوت باشیم و بگوییم منتظر ظهور امام زمان (عج) هستیم.

پنجم، آمادگی بین المللی است یعنی صحنه بین الملل را تغییر بدهیم به طوریه نامه‌هایی که مقام معظم رهبری به جونان غرب و اروپا می‌نویسند برای همین منظور است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: باید جنایات آمریکا و خفت عربستان را به رخ دنیا کشید چراکه این کار‌ها بسترساز ظهور است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار