خبرهای داغ:
در موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفته «عقیدتی سیاسی» با حضور کارکنان سپاه قم و تیپ 83 امام جعفر صادق(ع)

مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با حضور مسئولان و کارکنان تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) و سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، در سالن اجتماعات موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۳۴۹۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲

مراسم بزرگداشت هفته «عقیدتی سیاسی» با حضور  کارکنان سپاه قم و تیپ 83 امام جعفر صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بزرگداشت هفته «عقیدتی سیاسی» در سپاه با حضور مسئولان و کارکنان تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) و رده‌های سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، در سالن اجتماعات موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد.

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس موسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) طی سخنانی در این مراسم ضمن مقایسه انقلاب اسلامی با انقلاب‌های بزرگ قرن اخیر اظهار داشت: برای پیروزی و تداوم هر انقلابی در کنار تجهیزات مادی، به عنصر روانی و معنوی نیاز است.

وی افزود: اعتقاد به اسلام و ایمان قلبی به آن مهمترین عامل معنوی پیروزی انقلاب اسلامی است در حالیکه سایر انقلاب‌ها به ناچار از حس وطن پرستی و تحریک تعصبات خونی و قبیله‌ای استفاده کردند که به مراتب از ایمان قلبی ضعیف‌تر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه ایمان عمیق را در کنار شناخت و بصیرت بعنوان مهمترین عامل تداوم انقلاب ذکر و خاطرنشان کرد: به پشتوانه همین عامل کشور ما در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاده و سختی‌های بسیاری را متحمل شده است برخلاف برخی کشور‌ها که گاوشیرده آمریکا در منطقه اند.

وی ادامه داد: آمریکا از انتقال این تفکر و ایمان به سایر ملت‌ها و به خطر افتادن منافع خود به شدت هراس دارد لذا در جهت تضعیف جمهوری اسلامی تلاش میکند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمه الله علیه در پایان نقش عقیدتی سیاسی را در تقویت ایمان و بصیرت جامعه برجسته دانست و تلاش روز افزون در این جهت را رسالت مهم این بخش ذکر کرد.

تجلیل از کارکنان نمونه عقیدتی سیاسی و مدیحه سرایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود؛ همچنین شرکت کنندگان با اهداء شاخه‌های گل و قرائت قرآن، به مزار استاد شهید مرتضی مطهری در مسجد بالاسر حرم حضرت معصومه (س) ادای احترام کردند.

 

 

ارسال نظرات