خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی در بسیج و سپاه انصارالرضا علیه السلام:

تضعیف توان استراتژیکی نیروهای نظامی هدف دشمن است

مسئول عقیدتی در بسیج و سپاه انصارالرضا علیه السلام گفت: دشمن دریافته اگر روحیه جهادی و شهادت طلبی را از جوانان ما بگیرد می تواند با ما برخورد کند و می خواهد با از بین بردن رمز موفقیت و توان استراتژیکی نیروهای نظامی ما به اهداف شوم خودش برسد.
کد خبر: ۹۰۱۴۱۴۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

حجت الاسلام والمسلمین جواد طاهری مسئول عقیدتی در بسیج و سپاه انصارالرضا علیه السلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: مأموریت های عقیدتی در بسیج و سپاه بیشتر آموزش های حضوری و غیرحضوری است.

 وی با بیان اینکه حضوری شامل برگزاری دوره های تربیت و تعالی برای پاسداران و بسیجیان است. اضافه کرد: آموزش ها تحت دوره های یگانی است که در طول هفته کلاس هایی با موضوع اخلاق و قرآن برگزار می شود. در طول سال دوره های یک هفته ای داریم که در مشهد،  قم یا مرکز آموزش شهید محلاتی سپاه بیرجند برگزار می شود.

مسئول عقیدتی در بسیج و سپاه انصارالرضا علیه السلام ادامه داد: بخش غیر حضوری به صورت توزیع نشریات یا مطالبی که از عقیدتی تهران ارسال می شود.

وی با بیان اینکه در بسیج در طول سال دوره هایی داریم عنوان کرد: دو دوره یک روزه  برای فرماندهان پایگاه و اعضای شورای حوزه های مقاومت به صورت حضوری برگزار می شود. افراد شعب نمایندگی ولی فقیه و رابطین حوزه ها به مدت پنج روز به مشهد مقدس اعزام می شوند و در آنجا آموزش های عقیدتی برای آنان تدریس می شود.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به هدف از آموزش عقیدتی در سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج بر پایه معنویت، اخلاق و ایمان شکل گرفته است و برای ارتقاء روحیه معنوی، ایمانی، بصیرتی، جهادی، انقلابی و افزایش آمادگی این دوره ها برگزار می شود.

وی اظهارداشت: رمز قوت بسیج و سپاه و تمایز آنان نسبت به نیروهای دیگر بعد اعتقادی و معنوی است که هر ماه از اساتید اخلاق برجسته استفاده می کنیم  برای اینکه همیشه روحیه معنوی، جهادی و حماسی نیروها افزایش پیدا کند.

مسئول عقیدتی در بسیج و سپاه انصارالرضا علیه السلام با اشاره به اینکه نوک پیکان نشانه گیری دشمن بر علیه نیروهای مخلص و با ایمان است گفت: دشمن چون رمز قوت نیروهای نظامی را متوجه شده که در بعد اعتقادی و معنوی است بیشترین خصومت را با آنها دارد.

وی یادآور شد: ما در بعد نظامی پیشرفت های زیادی داشتیم اما باز هم در برخی موارد توان برابری با دشمن را نداریم و دشمن دریافته است که اگر روحیه جهادی و شهادت طلبی را از جوانان ما بگیرند می توانند با ما برخورد کنند.

طاهری ادامه داد: دشمنان می خواهند برای از بین بردن رمز موفقیت و توان استراتژیکی که نیروهای نظامی ما دارند وارد شوند و آن را تضعیف و به اهداف شوم خودشان برسند.

سد تحریم های نظامی را با روحیه جهادی و انقلابی شکستیم

وی با تأکید بر اینکه امروز اقتدار، خودکفایی و استقلالی که در بعد نظامی داریم از روحیه ولایتمداری و جهادی نیروها نشأت گرفته است است گفت: در حالیکه ما در  بعد نظامی از همه بیشتر تحت فشار بودیم  و بیشتر تحریم ها در بعد نظامی بود اما این سدها را شکستیم و توانستیم پیشرفت کنیم.

 مسئول عقیدتی در بسیج و سپاه انصارالرضا علیه السلام با بیان اینکه نیروهای نظامی ما همواره آماده، جان بر کف و در خط ولایت هستند افزود: روحیه جهادی و انقلابی توأمان در آنها وجود دارد و برای پیشرفت اسلام و انقلاب برایشان زمان و مکان معنا ندارد و دنبال انجام تکلیف به نحو احسن هستند.

 وی تصریح کرد: امروز در هرجایی که روحیه اطاعت پذیری از ولایت، جهادی و انقلابی را در برخی مسئولان نمی بینیم دچار ضعف شدیم.

طاهری با اشاره به ماه شعبان و میلاد امام عصر(عج) اظهارکرد: منتظر واقعی باید نسبت به امام زمان معرفت، اطاعت و محبت داشته باشد و با خودسازی زمینه را برای ظهور حضرت آماده کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها