خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی:

مبلغان جزئیات سفر‌های تبلیغی را مکتوب کنند/اسلام به دنبال کادرسازی است

یکی از مراجع تقلید گفت: هر عالمی باید دفتری برای خود داشته باشد، که سخنان خود را در آن یادداشت کند، واین موضوع هم مورد تاکید ائمه (ع) است.
کد خبر: ۹۰۱۴۸۳۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
مبلغان جزئیات سفر‌های تبلیغی را مکتوب کنند/اسلام به دنبال کادرسازی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مبلغین نخبه، با اشاره به اهمیت تبلیغ در دین، گفت: در اسلام، از هیچ قشری مانند علما تمجید و تکریم نشده است، آیات فراوانی در این رابطه وجو دارد، و از طرفی هم هیچ قشری مانند علما چنین وظیفه سنگینی برعهده ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا (س) ادامه داد: به علمای شیعه در آخرت، هدایایی اهدا می‌شود، این هدایا به دو چیز بستگی دارد، اول اینکه به علم آن‌ها که هرچقدر علمشان بیشتر باشد ارزش بیشتر خواهد بود، ودوم هرچقدر در ارشاد مردم کوشا باشند، این هدایا افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه علما وظیفه سنگینی برعهده دارند، گفت: اسلام به دنبال کادرسازی است، و از ابتدا به دنبال انجام این وظیفه مهم است، که مبلغین ادامه دهنده راه انبیا هستند و برای این کادرسازی بوجود آمده‌اند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه باید امر انبیا را احیا کرد، ادامه داد: افتخار مبلغین این است که در این راستا قدم برمی دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید در هر نقطه‌ای قدم می‌گذارید، شناختی نسبت به آن منطقه داشته باشید، گفت: مردم دوست دارند از مزایا و افتخارات منطقه‌شان بگویید، بخصوص از تعداد شهدا وجانبازان آن منطقه اطلاعات داشته باشید، این امر در تبلیغ ما مؤثر است.

وی با اشاره به موضوع اخلاق در تبلیغ، اظهار کرد: مردم بیدار هستند، به اخلاق ما نگاه می‌کنند، اگر ببینند که کسی با اخلاق متواضع وارد شده است و با آن‌ها برخورد کریمانه دارد، سخنانش بیشتر بر آن‌ها اثر می‌گذارد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به موضوع منبر در تبلیغ دین، ادامه داد: منبر با تدریس بسیار متفاوت است، منبر یک فن است، باید بر مطالبی که بیان می‌کنید و چینش آن‌ها اشراف داشته باشید.

این مرجع تقلید با اشاره به موضوع مکتوب کردن اطلاعات، گفت: هر عالمی باید دفتری برای خود داشته باشد، که سخنان خود را در آن یادداشت کند، واین موضوع هم مورد تاکید ائمه (ع) است.

وی ادبیات را یکی از رکن‌های طلبگی دانست، وگفت: باید صرف ونحو، چه عربی وچه فارسی را کامل بدانید، اگر بر ادبیات احاطه نداشته باشیم، نمی‌توانیم یک محقق زبده شویم.

آیت الله نوری همدانی به ضرورت استفاده از منابع اشاره کرد و ادامه داد: ما باید از منابعی از قبیل: قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در تبلیغ خود استفاده کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به سخنانی از نهج البلاغه، اظهار کرد: نباید به خواص زیاد توجه کرد، زیرا مردم عادی ستون‌های نظام هستند، این مردم بوده‌اند که بواسطه آن‌ها این انقلاب بوجود آمده است.

وی با بیان شناساندن انقلاب به مردم، گفت: باید این کار را به خوبی انجام داد، زیرا این انقلاب نشان داد که یک عالم دینی، می‌تواند دنیا را متحول کند، وکاری را انجام دهد که تمام دنیا از آن بهره‌مند شوند.
ارسال نظرات