خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم مطرح کرد

چند برابر شدن تعداد گردشگران سلامت در قم با افتتاح بیمارستان هزار تختخوابی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: اگر بیمارستان هزار تختخوابی خاتم در این استان به بهره برداری برسد، تعداد گردشگران سلامت استان قم چند برابر خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۵۵۵۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
چند برابر شدن تعداد گردشگران سلامت در قم با افتتاح بیمارستان هزار تختخوابی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید حسن رضوی با اشاره به رویکرد بخش گردشگری در استان قم اظهار کرد: در این استان به دنبال جذب گردشگران در دو حوزه مذهبی و سلامت هستیم، اگر بتوانیم که سالیانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت به استان قم بیاوریم، اقتصاد این استان متحول خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون سالیانه تنها تعداد کمی از گردشگران سلامت از خارج کشور برای استفاده از امکانات درمان نازایی جهاد دانشگاهی استان قم به این استان سفر می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: اگر بیمارستان هزار تختخوابی خاتم در این استان به بهره برداری برسد، تعداد گردشگران سلامت استان قم چند برابر خواهد شد و این گردشگران به هتل‌های با کیفیت در استان نیاز خواهند داشت.

رضوی اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان قم را براساس سند آمایش این استان دانست و تصریح کرد: باید زیرساخت‌های بخش‌هایی همچون گردشگری، سلامت و صنعت در استان قم تکمیل شود تا امکان جذب سرمایه گذاران به این استان فراهم شود.

وی ادامه داد: باید بخش فرهنگ استان قم به دنبال صادرات محتوا باشد، با مدیریت حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی، قرارداد‌هایی در این زمینه منعقد می‌شود تا چنین رویکردی را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: برای استفاده از ظرفیت‌های نهاد‌های مستقر استان همچون جامعه المصطفی باید برنامه‌هایی تعریف شود تا از ظرفیت این نهاد‌ها در راستای منافع استان قم و کشور استفاده کنیم، جامعه المصطفی با داشتن دفاتری در کشور‌های مختلف جهان یک ظرفیت برای استان قم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر قرارداد‌هایی با سرمایه گذاران برای احداث اماکن تفریحی همچون شهربازی، باغ پرندگان و آکواریوم در شهر قم به امضا رسیده است که این قرارداد‌ها در چند سال آینده به نتیجه خواهد رسید، ظرف دو سال آینده فرق زیادی در زمینه امکانات گردشگری این شهر قم نسبت یک دهه پیش خواهید دید.
ارسال نظرات