خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام با بیان اینکه برخی به خاطر از دست ندادن آرای خودشان در مقابل فیلترینگ تلگرام قرار گرفتند گفت: تلگرام هزینه های گزاف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد. چنانچه در مسیر درست و پاسخگو بود کسی با آن مخالف نبود.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۲۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ صفرعلی اسماعیلی جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام صبح امروز در همایش تجلیل از برترین های امر به معروف و نهی از منکر بسیج اظهارداشت: در اجرای کنگره شهدا اگر قرار است کار فرهنگی درست برگزار شود همانند دوران دفاع مقدس باید کار مردمی پیش برود.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم به صحنه نیایند کار از اول ابتر است و تبدیل به گزارش کار می شود عنوان کرد: رهبر انقلاب تأکید کردند کار سوری انجام ندهید  کار سوری یعنی گزارش دهی و دل خوش کردن به چند برنامه.

اسماعیلی با بیان اینکه در بخش فرهنگ سازی  پاسخ به سؤالات و شبهات مغرضانه و غیرمغرضانه باید داده شود تصریح کرد: هنر عده ای از افراد ایجاد شبهات در مسائل دینی، انقلابی و ارزشی است و فضای مسموم در جامعه ایجاد می کنند که نیروهای ارزشی بسیجی و غیر بسیجی باید این فضا را پاکسازی کنند.

وی ادامه داد: فضای مجازی تبدیل به پرده شده که استفاده مثبت و منفی دارد. برخی سیاسیون که دنبال رأی جمع کردن هستند نیروهای ارزشی را مخالف فضای مجازی معرفی می کنند که این درست نیست.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام افزود: در مورد فضای مجازی هدف جمع کردن نیست بلکه درست استفاده کردن است. طبق کارکرد تلگرام تاکنون هزینه های زیاد امنیتی برای کشور داشته است.

وی با بیان اینکه برخی به خاطر از دست ندادن آرای خودشان در مقابل فیلترینگ تلگرام قرار گرفتند اظهارداشت: تلگرام هزینه های گزاف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد. چنانچه در مسیر درست و پاسخگو بود کسی با آن مخالف نبود.

 برپایی کنگره شهدا کار مردمی است

 اسماعیلی با بیان اینکه امر به معروف تنها امر به معروف در پارک و خیابان نیست بلکه به جاهایی کمتر توجه می شود خاطرنشان کرد: در فضای مجازی برای معرفی شهدا نیاز به کمک عموم مردم داریم.

وی با بیان اینکه در کنگره شهدا برای جمع آوری کمک نقدی و غیرنقدی به مردم نقش می دهیم افزود: بنا داریم در فضای مجازی فرهنگ سازی و اجلاسیه شهدا برگزار کنیم و با این برنامه هر فرد بسیجی و انقلابی هر جا و هر زمان می تواند در نشر فرهنگ شهید و شهادت مشارکت داشته باشد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام با بیان اینکه تأمین محتوایی بر اساس پرونده هایی که از شهدا در اختیار داریم انجام می دهیم یادآور شد: محتوا و اطلاعات ضعیف و کار جمع آوری برای 2هزار شهید کار سنگینی است.

وی ادامه داد: برای تأمین محتوا از عموم مردم تضا داریم هر خانواده خلاصه ای از یک کتاب دفاع مقدس بنویسند تا در رسانه ها منتشر شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در دهه 70 مسئول ستاد امر به معروف بیرجند بودم که تازه ستاد خودجوش توسط بسیجیان راه اندازی شد. آن زمان با حالا تفاوت دارد. آن وقت قانون و پشتیبانی نداشتیم اما استقبال بیش از تصور بود.

وی با بیان اینکه حالا قانون وجود دارد اما رغبت عمومی کمتر شده است تصریح کرد: سیاسی شدن امر به معروف از جمله دلایل آن است. بعضی ها خوششان نمی آید و اجرای مسائل دینی هم به شعورشان برمی خورد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام با بیان اینکه امروز عده ای که به دنبال رأی جمع کردن هستند می گویند حتما می خواهند دیوار بکشند متذکر شد: انقلابی گری به جای خود، ما ملت مسلمانیم. قرآن، دستور الهی، آیات و روایات و سیره انبیا و اولیا را داریم.

در پیاده کردن احکام دینی حرف چه کسی برای ما سند است؟

وی تأکید کرد: در پیاده کردن احکام دینی حرف چه کسی برای ما سند است؟ بعضی وقت ها پیروی از احکام دین تحت الشعاع مسائل دیگر و جریان بلندگو بدست قرار می گیرد.

اسماعیلی اظهارداشت: جای امر به معروف و نهی از منکر خیلی در جامعه حتی در بین جمعیت ارزشی خالی است.

وی عنوان کرد: امر به معروف در کارهای بزرگ جمعی به چشم می خورد مانند نماز ظهر عاشورا که پیش از این با این شکوه برگزار نمی شد اما در ستاد مطرح شد. تقویت مساجد، نماز جماعت ، راهیان نور و یادواره های شهدا از جمله معروفاتی است که رواج یافته وهمه این کارها در راستای تقویت بنیه انقلابی و ارزشی کشور است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام گفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب که "بزرگترین واجب حفظ نظام است" برگزاری کنگره شهدا نیز در راستای حفظ نظام است.

وی با بیان اینکه بعضی منکرات نیز در جامعه رخ می دهد که واکنش جمعی می طلبد افزود: وقتی برخی می گویند باید برای شادی که از مردم گرفته شده کاری کرد پیشنهاد کنسرت و گردشگری در کویر خوب است و کسی مخالف این گونه برنامه ها اگر درست برگزار شود نیست.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه ما با ترکیب و خروجی این گونه برنامه ها مخالفیم که توهین به دین و مقدسات ما است گفت:  وقتی خبر حضور و رقص مختلط دختر و پسر دانشجو در کویر می رسد مشخص است هدف دیدن کویر نبوده است.

وی ادامه داد: در اینجا نهی از منکر جمعی تکلیف است که  در مساجد و منابر همه برعلیه آن واکنش نشان دهند تا این گونه برنامه ها در مسیر درست قرار گیرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها