خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

وظیفه روحانیون با توجه به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بسیار سنگین است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی، وظیفه روحانیون را در این خصوص بسیار سنگین دانست و گفت: امروز دشمن با جنگ نرم وارد شده و در فضای مجازی هزاران شبه برای دین آوردند که لازم است جامعه روحانیت پاسخگو باشد.
کد خبر: ۹۰۱۷۳۱۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

وظیفه روحانیون با توجه به جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی بسیار سنگین استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیات الدین طه‌محمدی امروز در همایش روحانیون و مبلغین همدان با عنوان طلایه‌داران تبلیغ با اشاره به ارائه مشکلات روحانیون و مبلغین اظهار داشت: گلایه‌های شما به جا است اما عیبی که جامعه روحانیت دارد این است که از مادر مدعی الامور متولد شده و به خود اجازه دهند که از همه اقشار ایراد بگیرند

وی با بیان اینکه روحانیون در عالم طلبگی خود مطلق نیستند و دارای عیوبی هستند، گفت: متاسفانه شاکله تربیتی ما این است که از عیب‌های بزرگ خود غافل بوده و عیب‌های کوچک مردم را نشانه می‌گیریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه خداوند هر بنده‌ای را دوست داشته باشد به او دو نعمت دین شناس واقعی و بصیر به عیب‌های خود عطا می‌کند، افزود: قسمتی از نابسامانی روحانیت این است که به عیب‌های دیگران نسبت به عیوب خود بیشتر اهمیت می‌دهند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی، وظیفه روحانیون را در این خصوص بسیار سنگین دانست و گفت: امروز دشمن با جنگ نرم وارد شده و در فضای مجازی هزاران شبه برای دین آوردند که لازم است جامعه روحانیت پاسخگو باشد.

محمدی با بیان اینکه عدم حضور مردم پای منبر به این دلیل است که روحانیون فن خطابه را یاد نگرفته‌اند، عنوان کرد: روحانیون و مبلیغین در ماه رمضان تنها سلسله اخلاقیات و روحانی را بیان می‌کنند که در این صورت مردم اشباع نمی‌شوند و به همین دلیل پای منبر نمی‌آیند.

وی عرصه تبلیغ را عرصه جنگ و عرصه خونین دانست و خاطرنشان کرد: عرصه تبلیغ عرصه سختی است که باید فوت و فن تبلیغ آن را یاد گرفت ضمن اینکه افرادی که تبر تیز تبلیغ رسالت را به دوش انداختند باید تنها از خداوند بترستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عدم رسیدگی روحانیون به ظاهر و آراستگی خود را از دیگر دلایل عدم استقبال مردم از روحانیون دانست و یادآور شد: طلبه باید عالم شناس بوده و مقتضیات زمان را درک کند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط امروزی بازار روحانیون را نمی‌پسندند، گفت: طلبه اگر شام شب هم ندارد باید ظاهر او مورد پسند باشد و از نظر مردم بهای معقول داشته باشد چراکه اگر کسی به وضع ظاهری خود نرسد مردم او را تحویل نمی گیرد.

محمدی با بیان اینکه روحانی می تواند نسبت به حقوق خود، نظام، مردم، دولت، مدیریت و... گله‌مند باشد، اضافه کرد: باید ابتدا به مشکلات وجودی خود پی برد چراکه هیچ روحانی منزه، منزه نیست.

وی با بیان اینکه مشکل روحانیت این است که تنها دید خود را تیز کند که اگر یک خطا در جامعه بود آن را ببیند، تصریح کرد: ما در انجام وظایف و تکالیف خود نباید بهشت و جهنم را مد نظر قرار دهیم بلکه باید در راه رضایت خداوند قدم برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: همه شما موظف هستید که عیب‌های خود را رصد و در راستای رفع آنها قدم بردارید.

وی با بیان اینکه مشکل عدم استقبال مردم از روحانیت نشانه وجود ضعف در روحانیون است، خاطرنشان کرد: مردم به قدری شیفته امام راحل بودند که حاضر بودند جان خود را برای ایشان فدا کنند و این نشان از ضعف روحانیون است که امروز مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است کوچکترین ضعف را از ما رصد کند تا از کاه کوه بسازد، یادآور شد: اگر ظواهر را حفظ کرده و نیت ما برای خدا باشد و رنگ و ریا نداشته باشد مشکلات را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات