خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه:

اجرای بیش از 250 برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در کرمانشاه

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه از تدارک برگزاری بیش از250 برنامه به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۰۳
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار علی مراد محمدی امروز سه شنبه در نشست خبری سی و ششمین سالروز فتح خرمشهر با اشاره به برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمانشاه، ابراز داشت: استان کرمانشاه در عملیات بیت‌المقدس ۴۱ شهید تقدیم انقلاب کرد و هرساله با برگزاری برنامه های ویژه یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی می داریم.

 

وی با بیان اینکه دشمن در این عملیات نتوانست به اهداف خود که تجزیه خرمشهر اصلی ترین آن بود برسد، گفت: طی چهار عملیات "ثامن الائمه" "طریق‌القدس"، "فتح‌المبین" و عملیات "‌بیت المقدس" در نهایت رزمندگان ما از مسیر شلمچه و پل نو وارد خرمشهر شدند و این شهر را آزاد کردند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه شعار امسال گرامیداشت آزادسازی خرمشهر را  " ما توانستیم" عنوان کرد و افزود: با این شعار برای کل استان بیش از ۲۵۰ برنامه را در نظر گرفته‌ایم.

 

سردار محمدی افزود: عملیات بیت المقدس از ۱۰ اردیبهشت شروع شد و در ۳ خرداد با آزاد سازی خرمشهر و پیروزی رزمندگان اسلام به اتمام رسید.

 

وی نقش مردم را در این پیروزی بسیار موثر اعلام کرد و بیان داشت: در این عملیات حدود ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک کشور باز پس گرفته شد و بیش از ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر از نیروهای عراقی اسیر و ۱۶ هزار نفر کشته و مجروح شدند.

 

وی در ادامه به نامگذاری ایام سالروز گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه برای این ایام در سطح استان اجرا در نظر گرفته شده است.

 

برگزاری مراسم مشترک نیروهای مسلح استان، رونمایی از ۵ عنوان کتاب دفاع مقدس، گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرهای مختلف، گلباران و عطر افشانی مزار شهدا و حرم های شهدای گمنام به خصوص در بخش ها و روستاها، مراسم شب خاطره، برگزاری عصر شعر و خاطره در فرهنگسرای کوثر، نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس در ۳ دانشگاه علمی کاربردی استان از جمله آن برنامه هاست.

 

وی همچنین از نواختن زنگ" ما توانستیم" در مدارس سطح استان سخن گفت و افزود: ویژه برنامه " خرمشهر شهر خوب خدا" در روز سوم خرداد در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه برگزار می شود.

 

محمدی خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره شهدای شهر ازگله از دیگر برنامه های گرامیداشت سالگرد آزاد سازی خرمشهر است که در روز سوم خرداد برگزار می شود.

 

وی در پایان هدف از برگزاری این برنامه ها را انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دانست و تصریح کرد: این فرهنگ دفاع مقدس بوده که در بحرانهای سخت نجات بخش بوده است و امروز شاهدیم که اثرگذاری آن به خارج از مرزهای کشور هم کشیده شده است.

ارسال نظرات