فرمانده سپاه علی‌ابن ابیطالب(ع) قم:

سوم خرداد؛ نقطه عطف و قله ایستادگی ملت ایران است

فرمانده سپاه علی‌ابن ابیطالب(ع) قم گفت: در دفتر پربرگ حماسه‌های دفاع مقدس سوم خرداد نقطه عطف و قله ایستادگی ملت ایران است که با اتکا به ایمان و باور قلبی در برابر دشمن تا بُن دندان مسلح ایستادند و از حق در بربار باطل دفاع کردند.
کد خبر: ۹۰۲۰۴۷۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه علی‌ابن ابیطالب(ع) قم در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرستان محلات سوم خرداد را نماد مقاومت ملت ایران در برابر جبهه کفر دانست و گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس از برهه‌های سرنوشت‌ساز در تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: لحظه لحظه این دوران با جانفشانی و دلاوری فرزندان این مرز و بوم رقم خورده است؛ ولی در دفتر پربرگ حماسه‌های دفاع مقدس سوم خرداد نقطه عطف و قله ایستادگی ملت ایران است که با اتکا به ایمان و باور قلبی در برابر دشمن تا بُن دندان مسلح ایستادند و از حق در بربار باطل دفاع کردند.

فرمانده سپاه علی‌ابن ابیطالب(ع) قم تصریح کرد: شهری که قرار بود دروازه ورود ارتش بعث به ایران و سکوی پرش صدام برای فتح تهران باشد به باتلاق بزرگ برای لشگرهای مدرن آن تبدیل شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمدی با تاکید بر اینکه حماسه فتح خرمشهر را باید فراتر از یک حادثه و یک عملیات نظامی دید، گفت: سوم خرداد نقطه‌ای است که در آن جنگ ما با قدرت‌های توسعه طلب، به نیمه قبل و بعد از فتح خرمشهر تقسیم می‌شود. از همین روست که مورخان تاریخ جنگ در توصیف جایگاه این رویداد، از واژگانی مثل «نقطه عطف»، «برش تاریخی» و «خیزش قدرت مردمی» بهره گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بعد از گذشت سال‌ها از آن واقعه شگفت، شاید بهترین طریق پاسداشت مقام فاتحان خرمشهر این باشد که جایگاه و ارزش تاریخی آن را به درستی بشناسیم و به شایستگی برای نسل امروز و آینده بشناسانیم چراکه هنوز هم ویژگی‌ها و زوایای این رویداد بزرگ به شایستگی فهم نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات