خبرهای داغ:
امام جمعه گنبدکاووس:

گره زدن سرنوشت کشور به برجام اشتباه بزرگی بود

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین اشتباهات راهبردی تلاشگران دیپلماسی کشور گره زدن سرنوشت کشور به برجام بود، گفت: اینکه از سرنوشت آب خوردن تا ریزگردها به برجام ارتباط داده شود کار هوشمندانه‌ای نبود.
کد خبر: ۹۰۲۰۸۶۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در نماز سیاسی و عبادی جمعه شهرستان گنبدکاووس که در مصلی بزرگ امام جعفر صادق (ع) برگزار شد با دعوت خود و همگان به رعایت تقوا و پرهیزگاری، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان میانبری برای رسیدن سریع به رضوان و خشنودی الهی است و خوشا به حال آنانکه با هوشمندی از این فرصت مغتنم بهترین بهره را می‌برند.

وی با بیان اینکه قرائت دعای افتتاح حتی برای یک شب هم که شده در کنار قرائت و فهم دعای ابوحمزه ثمالی روح انسان را در این ماه بزرگ جلا می‌دهد، افزود: از همه شما می‌خواهم در این ماه بزرگ با خدا حرف زده و دعا کنید که خدا بر خلاف وعده‌اش عمل نمی‌کند و هر که او را بخواند اجابتش می‌کند.

امام جمعه گنبدکاووس در خطبه‌های دوم نماز جمعه نیز با اشاره به دیدار کارگزاران و مسوولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ایشان در این دیدار به صراحت در عین حمایت از فرزندان نظام اسلامی در دولت و دستگاه دیپلماسی اشتباهات و خطاهای صورت گرفته در مذاکرات و روند اعتماد به دشمن را با هدف کسب درس عبرت برای همه مسوولان بیان کردند.

ترابی با بیان اینکه بدون تردید بزرگترین اشتباه راهبردی در روند مذاکرات گره زدن سرنوشت کشور به برجام بود، ادامه داد: این که ما حل همه مسائل کشور را منوط به امضای برجام و اجرای آن بدانیم بی‌شک ما را دچار خطای محاسباتی و و راهبردی می‌کند تا از موضوعات اصلی کشور غفلت کنیم.

وی با انتقاد از اینکه برخی مسوولان سرنوشت کشور و مردم از آب خوردن تا ریزگردها را به برجام گره زدند، گفت: مذاکره تنها یکی از مسیرهایی است که جمهوری اسلامی برای صیانت از دیپلماسی فعال، حکمت‌آمیز و مقتدرانه خود به کار می‌گیرد نه اینکه همه توان و توجه کشور را معطوف به این موضوع کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه توصیه رهبری به همه مردم، کارشناسان، رسانه‌ها و به ویژه منتقدین برجام بیان انتقادات بدون اهانت، هتک حرمت و دوقطبی سازی است، تصریح کرد: همه ما امروز باید به جای سرزنش و دوقطبی سازی وقت‌شناس بوده و در این شرایط وحدت و همزبانی را در کشور تقویت کنیم.

 ترابی با اشاره به اینکه امروز آن عده که به دنبال رابطه با آمریکا بودند باید دوباره این بدعهدی و عمق خباثت آمریکا را ببینند، گفت: امیدواریم این عده عمق دشمنی آمریکا با انقلاب، نظام اسلامی و ملت شریف ایران را که از آنها زخم خورده است متوجه شده و سر از زیر برف درآورند.

وی با بیان اینکه اروپا امروز در آزمون بسیار مهمی قرار دارد، تاکید کرد: اروپا باید ضمن اعطای تضمین کافی برای ادامه برجام علیه آمریکا در شورای امنیت نیز اعلام جرم کند و در داخل نیز مسوولان دوباره سرنوشت کشور را به اروپا و تداوم برجام گره نزنند.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه آمریکا در برانگیختن داخل و نه در اجماع جهانی علیه ما توانمندی خاصی ندارد، گفت: امروز آمریکا تنها و تنها با جنگ اقتصادی در برابر کشورمان به همت کشورهای پول دوست و اجیر شده قرار گرفته و ما نیز باید با استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر کشور در این جنگ اقتصادی خاکریزهای اقتصادی را چیده و تقویت کنیم.

ترابی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال پمپاژ حرف‌های احمقانه در منطقه و به ویژه علیه ایران اسلامی است، اضافه کرد: این آقایان باید بدانند که دوران رژیم منحوس پهلوی گذشته و مردم ما کسانی نیستند که از هارت و پورت پوشالی و توخالی شما بترسند.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها و صاحبان تریبون که در تلاش برای ناامیدی مردم و باایجاد ترس از جنگ هستند، خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که این نظام و انقلاب هر روز دارد به سمت تعالی و پیشرفت نزدیک‌تر شده و در دنیا نیز عزیز و عزیزتر می‌شود./فارس

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها