خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آنچه مدنظر آمریکا و اروپاست تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران در مسائل نظامی و منطقه ای است و اروپا نیز مانند آمریکا در پی همین سیاست است، آمریکا از برجام خارج شد تا تحریم کند و اروپا در برجام ماند تا قدرت هسته ای ایران را کنترل کند.
کد خبر: ۹۰۲۱۵۲۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد نوفرستی از هادیان سیاسی در جمع بسیجیان شهرستان خوسف اظهار داشت: مؤلفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران و روش های دستیابی  و حفظ آن متنابه می باشد و همه این مؤلفه ها حول یک هدف واحد قرار دارد و آن وحدت کلمه و اسلام ناب محمدی است.

وی ادامه داد: همانطور که امام خمینی در زمان آزادشدن خرمشهر فرمودند« خرمشهر را خدا آزاد کرد» مشخص کننده مسیر هر مسلمان ایرانی است که برای حل مشکلات خود باید به خدا توکل کنند و از آموزه های قرآن بهره بگیرند و مشکلات خود را خودشان حل کنند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: هیچ بیگانه ای برای اینکه ما به اهداف مان برسیم به ما کمک نخواهد کرد چرا که این بیگانگان بدنبال براندازی، مهار و یا تغییر رفتار ایران در عرصه های مختلف نظامی، اقتصادی ، فرهنگی و عدم دخالت در سطح منطقه هستند.

نوفرستی افزود: آمریکا مؤلفه های ایران را شناخته  است، یکی از مهمترین مولفه های قدرت ایران تکیه و اتکاء نظام به امدادهای غیبی است و اگر به همین ریسمان محکم الهی چنگ بزنیم نیازمند هیچ کشور دیگری برای همکاری و تعامل نخواهیم بود.

 وی گفت: ملت ایران بایستی پس از خروج آمریکا از برجام  کمک نظام باشند و فضای روانی جامعه را کنترل کنند، چرا  که  آمریکا، ایران را با کشورهای کره شمالی و لیبی اشتباه گرفته است و فکر می کند ایران به انرژی هسته ای وابسته بوده و بدون آن نخواهد توانست با دخالت های آن ها در سطح منطقه مقابله کند.

وی خاطرنشان کرد: ایرانیان باید در عرصه اقتصاد مقاومتی کوشا باشند و مصرف بهینه را داشته باشند چرا که درست مصرف کردن کم مصرف کردن نیست بلکه مدیریت مصرف است، امروز باید مدیریت بازار دست مردم ایران باشد  نه اینکه وابسته به خارج و برجام باشد.

نوفرستی  گفت: با خروج آمریکا از برجام به لحاظ حقوقی  برجام نمانده است و آیا آمریکا از این پیمان شکنی نباید  ضربه  بخورد پس از لحاظ حقوقی برجام  مشکل داشته است.

وی اظهار داشت: 62 درصد تبادلات جهانی با دلار است و این امر سبب می شود شرکت توتال که تمام تبادلات  ارزی آن  با  بانک های  آمریکایی است اگر در ایران بماند  تحریم می شود و ضرری که از این بابت می بینید بسیار بیشتر از فوایدی است که از ماندن در ایران نصیبش می شود بنابراین ترجیح می دهد از ایران خارج شود.

این کارشناس سیاسی افزود: کشورهای  اروپایی و شرکت ها و بانکهای بین المللی که استقلالی از خود ندارند و وابستگی خاصی به امریکا دارند  هر چه آمریکا بگوید را عمل می کنند، چرا که  اگر این کار را نکردند کلیه تعاملات و مبادلات بانکی و ارزی شان توسط آمریکا تحریم می شود بنابراین تعامل و همکاری با اینگونه کشورها  امر  بی نتیجه ای خواهد بود.

هادی سیاسی در پایان گفت: آنچه مدنظر آمریکا و اروپاست تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران در مسائل نظامی و منطقه ای است و اروپا نیز مانند آمریکا در پی همین سیاست است، آمریکا از برجام خارج شد تا تحریم کند و اروپا در برجام ماند تا قدرت هسته ای ایران را کنترل کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها